יוסי שחר
יוסי שחרצילום: אבישג שחר

דמות ספרותית שהיא מקור השראה:

סבא שלי, יהודי ששרד את השואה, כתב מגילת אסתר בתוככי התופת. כל חייו היה יהודי תמים וירא שמיים, הגה בתורה והקים משפחה לתפארת. סיפור חייהם של רבים מניצולי השואה עולה על כל דמות ספרותית.

סרט מומלץ:

'לעבור את הקיר' של רמה בורשטין. כמעצב וידאו ואפטריסט בערוץ מאיר לילדים, אני רואה בכל הפקה כזו הוספת נדבך ליצירה היהודית בתחום הווידאו והקולנוע.

שלושה שירים עבריים אהובים:

'שירו של אבא' של נעמי שמר - שיר מחזק ומלא אמונה, 'שיר הקרמבו' של אהרון רזאל - הומור פרוע במסגרת ההלכה, ו'יש לי סיכוי' של אביתר בנאי - יצירה מוזיקלית מופלאה ומלאת הוד והדר.

הבילוי המועדף עליך:

לימוד גמרא בחברותא. אין לזה תחליף.

קבוצת ווטסאפ מעניינת שאתה חבר בה:

מרץ 08 צנחנים. עברנו יחד את מבצע עופרת יצוקה כחיילים של אהרון קרוב, ושומרים על קשר טוב ומפגשים למרות הזמן שחלף מאז השירות. כולל סעודת הודיה בכל שנה על היציאה בשלום מעזה והבראת הפצועים.

מה מצחיק אותך?

אחד הרגעים המצחיקים אותי ביותר מגיע כשאני יושב לחשוב על רעיון לקריקטורה. כשבא הרגע בו מתחברים לי הדברים ונופל רעיון חזק, אני מתחיל לצחקק לעצמי וכבר מדמיין את הסערה והתגובות הזועמות/אוהדות שהקריקטורה תגרור.

לאן היית מפנה תקציב של מיליון דולר בתחום התרבות?

לכל ארגוני ההסברה הפרטיים שנלחמים במערכה שהמדינה הפקירה - בסרטים, בקריקטורות, במדיה וברשתות החברתיות. אני שמח שגם לי יש חלק במלחמה הזאת בפעילותי בארגון 'בומרנג'.

הסטטוס הכי מיוחד שהעלית בפייסבוק:

להקה כלשהי הכינה סרטון ויראלי שהציג בגאווה את היורדים מהארץ וכמה הם שמחים בכך, זה היה בזמן מחאת המילקי הזכורה לרע. לקחתי את הסרטון ועם קצת אפקטים ועריכה שיניתי אותו לסרטון נגד עיתון 'הארץ'. היו לו מיליוני צפיות ותגובות ואף קיבלתי מכתבי תביעה מהדמויות שהופיעו בסרטון המקורי. היה שמח.

איזו קריקטורה של מישהו אחר אתה הכי אוהב ולמה?

הקריקטורות של דוש, בעיקר אלה שעסקו במלחמת ששת הימים. רואים בהן אמת פשוטה וברורה מי הטוב ומי הרע ועד כמה העולם עקום.

לאיזו דמות של קולגה אתה מתחבר?

לדמותו המשעשעת של בבא (שי צ'רקה). מהמפגש של דמות הקומיקס עם הספרות היהודית יצר שי צ'רקה אין ספור סיטואציות מלאות הומור, מסוג שטרם נראה עד אז. כך הבנתי שלהיות אמן דתי זה לא חיסרון, אלא יתרון.