עובדי התאגיד מפגינים נגד מתווה הפשרה

עובדי תאגיד השידור הציבורי "כאן" הפגינו אחר הצהריים (רביעי) בתל אביב, מחוץ למסיבת עיתונאים של שר האוצר משה כחלון, במחאה על ההסכם שגיבש עם ראש הממשלה נתניהו.

חלק מהעובדים חסמו את צומת עזריאלי. כוחות משטרה פינו אותם ללא אלימות.

לפי ההסכם שגובש, השידור הציבורי במתכונתו החדשה ייצא לדרך באמצע חודש מאי, ויוקם תאגיד נפרד לחדשות ואקטואליה, בדומה לחברות החדשות שקיימות בערוצים המסחריים.

כחלון במסיבת העיתונאים

שר האוצר משה כחלון התייחס לפשרה ואמר במסיבת העיתונאים כי "מאז שנכנסתי לתפקיד אני עומד כצוק איתן בשמירה על הדמוקרטיה, בית המשפט העליון ובאחריות לכספי ציבור. המאבק בימים האחרונים, היה מאבק על עקרונות, לא על אגו. אני שמח להציג היום את ההסכם שהצלחנו להגיע אליו יחד עם ראש הממשלה. הסכם שמבטיח את חופש העיתונות, חופש הביטוי, ושמירה תקציבית. כפי שהתחייבתי, לא יבוזבזו כספי ציבור לשווא. זה תפקידי, זו חובתי ואני ממלא אותה.

"במסגרת ההסכם לא תהיה השפעה פוליטית בשום מסגרת עיתונאית. גם בתאגיד שיקום הפוליטיקאים מורחקים בצורה חד משמעית. כל המערכת תיבחר כפי שנבחר עד כה עם ועדת איתור, שופט וללא פוליטיקאים. שמרנו על היקפים חסרי תקדים בסכומים ליצירה הישראלית, להפקות המקור ולגופים האלה שכל כך חשובים לנו. אנחנו מתכוונים גם בהמשך הדרך לתגמל אותם אף יותר", אמר כחלון.

שר האוצר הדגיש במסיבת העיתונאים כי "התאגיד יוקם. לא יהיה חוק פיקוח על התקשורת. לא תהיה חריגה תקציבית. אין הדחה של ראשי התאגיד. ההסכם הזה מנע את חוק הפיקוח על התקשורת, חוק שהטיל מורא על חופש העיתונות ועיתונאים רבים - ובצדק".

מנכ"ל האוצר שי באב"ד

במועצת התאגיד "כאן" מחו על ההסכם ואמרו כי "משמעות המתווה הינה הקמת גוף מפוצל שלא יכול לאחד משאבים בצורה יעילה וחסכונית כפי שתוכנן ושהתוצאה שלו הינה זריקת כספי ציבור לשווא".

עוד נאמר בהודעת המועצה, "מועצת התאגיד תגן על העיתונאים ואנשי החדשות המצוינים של תאגיד כאן, אשר עזבו מקומות עבודה והתייצבו לדגל על מנת להביא שידור ציבורי איכותי, פלורליסטי ועצמאי לאזרחי ישראל, כדי לשמור על זכויותיהם ועצמאותם".

"אנו קוראים לשומרי הסף, היועץ המשפטי לממשלה ומבקר המדינה, להגן על האינטרס הציבורי ועל זכויות העובדים", הוסיפו במועצה.