הסרטון מוקרן בפרלמנט בבריסל
הסרטון מוקרן בפרלמנט בבריסלצילום: דוברות מוא"ז שומרון

בכנס ההשקה השבוע של קבוצת הידידות למען יהודה ושומרון בפרלמנט האירופי, הוקרן סרטון הסברה שיופץ החל מהשבוע הבא ברחבי אירופה.

הסרטון שהופק על-ידי הקרן הציונית לישראל וועד מתיישבי שומרון חושף בפני האירופאים את השיטה שבה הם מממנים את הטרור בישראל מכיסם.

את הסרטון מוביל שי מיימון שנפצע בפיגוע הירי שבו נרצח חברו מלאכי רוזנפלד הי"ד לפני כשנתיים, כשהיו בדרכם למשחק כדורסל. מיימון פונה בסרטון לאזרחי אירופה ואומר: "כספי המיסים שלכם מממנים את הרוצחים שהרגו את החבר שלי מלאכי רוזנפלד ופצעו אותי".

"הם מממנים את המשכורות שלהם", ממשיך שי ושואל: "האם הייתם נותנים כסף כדי לממן את המחבלים שביצעו את הטבח בבטקלאן בפריז או במטרו בלונדון?".

בכך מציג הסרטון את העובדה שהאיחוד האירופי מעביר כספים לרשות הפלסטינית מידי שנה. בחלק ניכר מהכספים משתמשים ברשות כדי לשלם משכורות לטרוריסטים היושבים בכלא הישראלי. ככל שהמעשה חמור יותר כך המשכורת גבוהה יותר.

"הפסיקו לממן את הטרור הפלסטיני"

ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר כי "אני מאמין שרוב רובם של אזרחי אירופה לא מודעים לכך שכספם משמש למימון טרור ולהריסת משפחות כמו משפחת מיימון, משפחת שפירא ומשפחות אחרות. הקמפיין הזה יעלה את המודעות דווקא בקרבם ויפעיל לחץ מלמטה למעלה, מאזרחי אירופה כלפי מנהיגיהם ומחברי הפרלמנט האירופי כלפי הממשלות".

"אנחנו כל הזמן חוזרים ואומרים שהאויב הגדול ביותר של ההתיישבות היא הבורות. גם במקרה הזה הבורות היא הבעיה. אזרחי אירופה לא מודעים לשימוש הציני שנעשה בכספי המיסים שלהם למימון ישיר או עקיף של טרוריסטים שיושבים בבתי הכלא הישראליים, דבר שמעודד את הטרור ואת ההסתה. קמפיין הניו מדיה שייצא לדרך בשבוע הבא הוא צעד נוסף במאבקנו לייצר לחץ על האיחוד האירופי להגברת הפיקוח ולהפסקת הזרמת כספים המממנים טרור".

ליאור שורקה, ראש הקרן הציונית לישראל שהפיקה את הסרטון, אמר: "מדובר באבסורד. ישנו חוק ברשות הפלסטינית הקובע כי הרשות תעביר משכורת לפלסטינים 'שהשתתפו במאמץ לשחרור פלסטין ויושבים בכלא הישראלי'. על כן הם מעבירים מאות מליוני שקלים לטרוריסטים היושבים בכלא הישראלי תוך שימוש ציני ואכזרי בכספי משלם המיסים האירופאי.

''שמנו לנו למטרה יחד עם יחידת קשרי החוץ שליד המועצה האזורית שומרון לפעול למיגור התופעה מול אזרחי אירופה ולהעלות את המודעות לנושא", הסביר.