כל טוב במופע ההשקה
כל טוב במופע ההשקהצילום: קובי הר צבי

באירוע רב רושם שהתקיים השבוע באודיטוריום מכון תל אביב לחזנות, הושק אלבום חדש של החזן דניאל כל טוב, בוגר מכון תל אביב לחזנות, המשמש כחזן הראשי של בית הכנסת בכפר שמריהו ומוכר לציבור גם מתפקידו במילואים כממלא מקום החזן הראשי לצה"ל.

באירוע הופיע החזן כל טוב בליווי הפסנתרן המוזיקאי ריימונד גולדשטיין בקטעים מתוך האלבום החדש, וכן מקהלת מכון תל אביב לחזנות בניצוח מנהל המכון החזן נפתלי הרשטיק, שאף הנחה את הערב.

באירוע נכחו שגריר הולנד בישראל ורעייתו, רב קהילת כפר שמריהו הרב אורי איינהורן שאף נשא דברי ברכה, מורי מכון תל אביב לחזנות חיים פייפל ויותם סגל, חזנים וחובבי חזנות.

האלבום הינו אלבום הבכורה של דניאל כל טוב, והוא נושא בתוכו בשורה של ממש לחובבי המוזיקה היהודית, שכן הוא מכיל קשת רחבה של סגנונות במוזיקה היהודית, מתוך בית הכנסת ומחוצה לו.

הקלאסיקות של רוזנבלט "כבקרת" ו"הנני" פוגשות יצירות חדשות פרי עטם של נפתלי הרשטיק וכל טוב עצמו. שכיות חמדה גנוזות כמו "מלוך" של מינקובסקי ו"כי כשמך" של לינד מוחזרות ליושן עטרתן.

עבור חובבי המוזיקה היהודית הקלה, מופיעים בתקליט "שים שלום" הקליט של קארוס, "והוא ישמיענו" של ורדיגר והשיר העברי "לא תדע מלחמה" בדואט עם החזן הראשי לצה"ל שי אברמסון.

העיבודים הופקדו בידיו האמונות של המוזיקאי ריימונד גולדשטיין, שכתב עיבודים למקהלה, אנסמבל כלי נשיפה, חמישיית כלי קשת ועוד. על המקהלה והאנסמבלים מנצח מרק טמרליס.

האלבום הנקרא "שים שלום", מוקדש לזכר ר' שלום אונגר ז"ל, יהודי חם וחובב חזנות נלהב, נפטר בג' ניסן תשס"ז, אשר בשנה זו מלאו עשר שנים לפטירתו.

ניתן להשיג את האלבום להורדה ברשת ובחנויות המובחרות.

צילום: קובי הר צבי