רחוב רבי עקיבא, בני ברק.
רחוב רבי עקיבא, בני ברק.צילום: flash90

על רקע התייצבותה הכלכלית של בני ברק, הסביר ראש העיר חנוך זייברט כי אחד המנופים להגדלת הכנסות קופת העיריה היא אכיפה אגרסיבית של ארנונה בקרב מי שאינו זכאי להנחה.

"התחלנו לגבות ארנונה בלי פחד... הזכאים להנחה במס העירוני יקבלו אותה בכבוד, בלי להתנצל ועם חיוך של פקיד הגבייה. אך מי שחייב לא מתחמק, ואנחנו רודפים אותו עד כלות ועד שישלם. עשינו אלפי עיקולים בשנה, נכנסו לדירות ולעסקים, החרמנו ציוד ואפילו מזגנים. זה לא דבר של מה בכך בעיר חרדית", אמר בראיון לעיתון העסקים 'דה מרקר'.

זייברט הסביר כי בבני ברק עניין הגביה רגיש שבעתיים. "נכון כל הרשויות המקומיות מעקלות חשבונות בנקים לחייבים. אבל מי מכיר את הגזבר של תל אביב? תושבים לא יזהו אותו אם ייתקלו בו. אין אל מי לכוון את הזעם, ולכן פשוט להפעיל יד קשה. לעומת זאת, את הגזבר של בני ברק מכירים כל תושבי העיר, וגם פוגשים אותו ברחוב, במקווה, בבית כנסת. זה הרבה פחות נוח ונעים".

בדבריו הסביר מדוע הפארקים בעירו נדרשים לעמוד באתגרי ניקיון הרבה מעבר לערים חילוניות. "ביקרתי לא מזמן חבר, ראש העיר ראשון לציון, דב צור. טיילנו יחד בפארק שמשתרע על 30 דונם, היו בו ילד אחד ושני כלבים, או אולי היו שם כלב ושני ילדים שאכלו ארטיק. בא פועל הניקיון, הרים את המקל והעטיפה ושם בפח. אצלנו כל אחר הצהריים מגיעים 300 ילדים לדונם אחד של גינה שאין בה כלב אחד. כולם אוכלים, שותים, האמהות מחליפות טיטולים, כמה פעמים, כל אחת לכמה ילדים, מה הפלא שמלוכלך? אבל אל דאגה, גם הניקיון ישתפר — עכשיו כשיש תקציבים ויצאנו מהמשבר הכספי".