הרב שמעון אור
הרב שמעון אורצילום: עצמי

הרב שמעון אור, רב הגרעין התורני בקריית יובל וממקימי התנועה ל "תורה מנהיגה", שמתמודד בפעם השנייה על הנהגת הבית היהודי, אומר לערוץ 7 כי הוא נערך למאבק ארוך, כלשונו.

"בפעם שעברה היה ברור לי שלא אנצח, המטרה היתה להיכנס לתודעה ואכן קיבלתי 12 אחוז שזה לדעתי יפה. גם הפעם אני לא חושב שאנצח את בנט אבל זה יהיה לעלות עוד שלב בהגברת התודעה לצורך בשינוי חוקי היסוד. אני יודע שזה ייקח הרבה זמן אבל בלי זה אנחנו נמשיך לדשדש ולהיכשל כמו שקרה עם עמונה וגם עם עפרה שעדיין לאחר 40 שנה לא מוסדרת".

לדבריו תרבות השוויון שיסודה בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו השתלטה על מדינות המערב ומאיימת להרוס אותם וגם אותנו.

"אני חושב שכל הפעילות שעושים היום במישור הפוליטי גם כדי להסדיר את נושא ההתיישבות והמגדר לא נוגעת בשורש הבעיה שהוא תרבות השוויון וחוק יסוד כבוד האדם וחירותו שתורגם לשוויון מהותי וכל עוד לא נטפל בזה אז כל המאבקים על חוק ההסדרה והמגדר לא יצליחו. יש כאן תהליך שקורה בכל העולם בגלל הגלובליזציה. יש ניסיון ליצור שוויוניות שתשכיח את הייחודיות של הלאומיות והמגדר ובכך ליצור עולם פשוט יותר שאפשר ליצור בו קשרים כלכליים ללא קונפליקטים. זה חדר גם למדינת ישראל דרך חוק היסוד של כבוד האדם וחירותו שהובל על ידי אהרון ברק, זהו אקטיביזם שגורם להשכחת הייחודיות של הלאומיות שלנו".

הרב שמעון אור טוען כי היום הפוליטיקאים נלחמים בסימפטומים בלבד, "באירופה כבר מזהים היום שהתהליך הזה הולך להרוס אותם על רקע ההגירה ולכן בריטניה עזבה את האיחוד האירופי, וטראמפ עלה עם המאבק הזה לשלטון. השכחת הייחודיות של המגדר בין גברים לנשים מערערת את מוסד הנישואין ומעודדת גירושין, החיבורים הפכו לחברתיים וכלכליים וכבר באירופה הילודה היא ברמה שלילית.

לכן חובתנו לגעת בחוקי היסוד, להחזיר את החוק למצבו המקורי ובמקביל להציג חוק יסוד אחר שיגדיר את האתניות והחיבור של עם לאדמתו, כל עוד לא נטפל בשורש אלא בסימפטומים לא יהיו תוצאות. גם בנושא שרות הבנות בצה"ל מדברים על איך להציל את צה"ל ועל הבריאות של הבנות שמתגייסות, אבל כשיש מלחמה בין תרבויות לא מתעסקים בדברים השוליים אלא נאבקים על העיקר.

הפוליטיקאים חושבים על התמודדות לטווח הקצר אבל בנושא התרבות של המדינה זה פשוט לא עובד. היהדות לא הולכת על שוויון אלא על ייחודיות, לאומיות ומגדר ועל זה צריכים להיאבק. אצלנו יהודי הולך לפי האמא ולא כמו בתרבות המערב הנוצרית שהאבא הוא זה שקובע. זו המדינה היהודית ועליה צריכים להיאבק".