ד"ר חגי בן ארצי
ד"ר חגי בן ארציצילום: חזקי עזרא

ד"ר חגי בן ארצי, מרצה באוניברסיטת בר אילן וגיסו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, תוקף את החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני לרסן את הבנייה בירושלים וביו"ש

"כנראה שלא מספיק שיש נשיא חדש בארה"ב וצריך גם ראש ממשלה חדש במדינת ישראל, בלי מנהיג חדש לעם ישראל לא נזכה לפריצת דרך משמעותית בתחום החשוב ביותר - פתרון בעיית הדיור", אמר בן ארצי בשיחה עם ערוץ 7.

לדבריו הדרך היחידה להורדת מחירי הדיור בישראל עוברת דרך בנייה מאסיבית ביו"ש ובירושלים, "מחירי הדיור מאמירים במרכז הארץ, בין חדרה לגדרה. זוגות צעירים לא מסוגלים לקנות דירה נורמלית והפתרון הוא בנייה מאסיבית. אי אפשר לשלוח זוגות צעירים לגור בירוחם או קרית שמונה, זו אולי חלוציות, אבל רוב הזוגות והמשפחות מתפרנסות מעבודה במרכז הארץ, והאזור היחיד שאפשר לבנות בו זה בהרי השומרון, מרחב ירושלים והרי חברון".

את החלטת ראש הממשלה לאשר לשיווק 2,000 יחידות דיור ביו"ש, בן ארצי מכנה "לעג לרש", ומסביר: ''זה צחוק מעבודה, במקום לדבר על כמה מאות אלפי יחידות מדברים על אלפיים יחידות. הציבור החרדי נאנק תחת סבל נורא ובמקום לבנות עשרות אלפי יחידות דיור במודיעין עילית ובביתר עילית, להכפיל את האוכלוסייה שם וגם במעלה אדומים ואריאל, אז במקום זה מדברים על מאות בודדות של יחידות".

ד"ר בן ארצי טוען כי אם ראש הממשלה לא בונה כבר שמונה שנים, המחנה הלאומי צריך לאתר מנהיג חדש. "בשמונה השנים של ביבי יש את ההקפאה הקשה ביותר, אפילו יותר מתקופת ברק, אולמרט ושרון. אלפי זוגות צעירים גרים בקראוונים כי אין להם איפה לגור וזה כולל ביישוב שלי בבית אל.

"אם ראש הממשלה לא מסוגל להביא לתנופת בנייה גדולה ומאסיבית בירושלים וביו"ש אז עם ישראל צריך מנהיג אחר. אני אומר את זה בגלוי על השולחן. אם הוא לא מסוגל לנצל את הממשל החדש בארה"ב שזו הזדמנות היסטורית אז צריכים מנהיג אחר שיש לו את האומץ להסביר את העניין הזה לעולם.

"הגיע הזמן לומר לעולם - מספיק עם האשליה של 'שתי מדינות' ותהליך השלום, כבר 25 שנה אנחנו מדשדשים בבוץ הזה ולא יוצא ממנו שום דבר. אנחנו לא מתנגדים לקיום של הרשות הפלשתינית אך בכל השטח הריק לישראל אין שום איסור לבנות. לכן צריכים לנצל את ההזדמנות הזאת ואם האפשרות הזאת לא תנוצל לממשלה הזאת אין שום זכות קיום".