פיתוי לרצח יהודים. שטרן
פיתוי לרצח יהודים. שטרןצילום: דוברות

שורת חברי כנסת בעלי עבר ביטחוני ובראשם ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד), גיבשה באחרונה הצעת חוק ל"קיזוז כספים לרשות הפלסטינית בגין תמיכתה בטרור".

העיתון "ידיעות אחרונות" מדווח הבוקר (שני) כי על פי ההצעה, שהונחה לפני שבוע על שולחן הכנסת, מדינת ישראל תקזז מתשלומי המס שהיא מעבירה לרשות מדי שנה את ה-1.1 מיליארד שקלים המועברים למחבלים.

היוזמים מסבירים כי העילה לקיזוז היא מאחר שהעברת הכספים של הרשות למחבלים היא הפרה של הסכמי אוסלו.

לטענת מגישי ההצעה, תשלומי המס של ישראל לרשות מבוססים על הסכם פריז, הנספח הכלכלי של הסכמי אוסלו, ולכן ניתן לקשור בין השניים. מדובר למעשה בתשלומי מס. כך לדוגמה, אם מוצר מיובא לרשות בדרך הים הוא מגיע לנמל חיפה וישראל גובה עליו מכס ומע"מ לפי החוק הישראלי, אך הכסף לא שייך לישראל אלא מועבר לרשות.

"התשלומים שמעבירה הרשות למחבלים הם לא רק הסתה אלא גם תמריץ לביצוע פעולות טרור", אמר יוזם ההצעה, האלוף במיל' ח"כ שטרן, "זה פיתוי של ממש לרצח יהודים ומוטלת עלינו חובה לעצור את הטירוף הזה באופן מיידי".

חברו לסיעה, ראש השב"כ לשעבר, ח"כ יעקב פרי אמר אמש: "אנו עדים לגל טרור מתמשך, שחלקו נוצר בשל ההסתה של הרשות הפלסטינית ועל כן יש לקדם את הצעת החוק במהירות האפשרית".

על ההצעה חתמו גם האלוף במיל' ח"כ איל בן ראובן מהמחנה הציוני, יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ אבי דיכטר, יו"ר סיעת כולנו רועי פולקמן, יו"ר סיעת ישראל ביתנו ח"כ רוברט אילטוב ויו"ר הקואליציה דוד ביטן.