חדשנות טכנולוגית. עו"ד גפן
חדשנות טכנולוגית. עו"ד גפןצילום: יח"צ

בצעד פורץ דרך ותקדימי אפשר בית המשפט למשפחה לקטינה להגר לארה"ב – לאחר שבמהלך דיון בעניינה – קיים בית המשפט שיחת וידאו באמצעות ווטסאפ עם אביה, שהתנגד להגירה בתחילה.

מהתביעה להגירה, אותה הגיש עוה"ד אבי גפן בשם האם והבת - עולה כי בני הזוג הכירו וחיו בישראל מספר שנים.

האב, אזרח אמריקאי, והאם ישראלית הביאו לעולם בת יחידה – אך אז עלו יחסיהם על שרטון – והשניים התגרשו. בהסכם הגירושין שנחתם ביניהם, ואושר על ידי בית המשפט - נקבע כי האב יחיה בארה"ב
ועל הבת תיאסר ההגירה לארה"ב עד הגיעה לגיל 18.

למרות זאת הגיעה בהמשך האם למסקנה כי חייה בישראל קשים מדי, וכי ברצונה להגר לארה"ב עם בתה – אך הדבר נגד את הסכם הגירושין. בצר לה פנתה האישה לעורך הדין, אשר הגיש בקשה לביהמ"ש לבטל את איסור ההגירה של הבת.

במסגרת התביעה שהוגשה לבית המשפט למשפחה פנה עורך הדין לאב החי בארה"ב והצליח לשכנעו לחתום על הצהרה לפיה אין לו התנגדות לכך שאשתו לשעבר ובתו יהגרו לארה"ב. אך ביהמ"ש למשפחה לא הסתפק במסמכים חתומים, וביקש להתרשם בצורה בלתי אמצעית מרצונו של האב.

לכן קוימה שיחת ווטסאפ מצולמת בין בית המשפט לבין האב – ובו עמד בית המשפט על רצונו האמיתי. במהלך השיחה השתכנע בית המשפט למשפחה בהסכמתו של האב להגירת בתו – ועל כן אישר את ההגירה.

"פסק דין זה מראה כיצד ביהמ"ש למשפחה יכול להביא לפתרון בעיה בירוקרטית קשה - בדרך יצירתית וחדשנית", אומר עורך הדין אבי גפן.