הפגנת עובדי התאגיד במוצאי שבת
הפגנת עובדי התאגיד במוצאי שבתצילום: Tomer Neuberg/Flash90

על רקע המשבר החמור בסוגיית רשות השידור והתאגיד, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הכריז על סכסוך עבודה כולל במגזר הציבורי בישראל.

בין מקומות העבודה שעליהם חל הסכסוך נמנים כלל המעסיקים במגזר הציבורי ובכלל זה גם בחברות הממשלתיות.

במרכז הסכסוך ניצבת רפורמה כוללת בשידור הציבורי, תוך הקמת גוף נוסף, ויצירת השלכות בעניינים מובהקים הנוגעים לתחום יחסי העבודה, לרבות ביטחון תעסוקתי.

בהסתדרות מדגישים כי על אף שהשינויים המתוכננים הינם מרחיקי לכת ונושאים השלכות כבדות משקל על מערכת יחסי העבודה וזכויות העובדים, ההחלטות על השינויים האמורים התקבלו תוך התעלמות מוחלטת מנציגות העובדים.

כמו כן, ההסתדרות מלינה במסגרת הסכסוך על התעללות בציבור עובדי רשות השידור והתאגיד, תוך שיסוי קבוצות עובדים אלו באלו. ההסתדרות דורשת להגן על תעסוקת העובדים, גם ובפרט, נוכח ריבוי הרפורמות והותרת ציבור העובדים בחוסר וודאות תמידי.

במסגרת עילה נוספת לסכסוך, ההסתדרות דורשת להפסיק את תופעת ההעסקה של עובדי הקבלן ולהימנע מהרחבת ההעסקה במתכונת פוגענית זו. בסכסוך צוין כי המשבר נעוץ בהתנהלות שאינה מקובלת ביחסי עבודה קיבוציים בכלל, וביחסי עבודה קיבוציים בשירות הציבורי בפרט.

נזכיר כי בהתאם להנחייתו של יו"ר ההסתדרות ניסנקורן, ובתיאום עם יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי, בשבועיים האחרונים התקיימו עיצומים במסגרת צעדי הסולידריות שנוקטים עובדים בשירות המדינה עם עובדי רשות השידור. צעדי ההזדהות כללו עד כה שורה ארוכה של שיבושי עבודה במשרדי ממשלה שונים, ביניהם: משרד התחבורה, משרד הרווחה, משרד החינוך, משרד הבינוי והשיכון, משרד הכלכלה והתעשייה ומשרדים נוספים. צעדים נוספים התקיימו ברשות המיסים, רשות האכיפה, בתי הדין הרבניים ועוד.