שאריפוב בחברת הרופאים שטיפלו בו
שאריפוב בחברת הרופאים שטיפלו בוצילום: באדיבות דוברות רמב"ם

סגן ראש ממשלת אזרבייג'ן, אדיב שאריפוב, חש ביום שלישי האחרון שלא בטוב ונאלץ להתפנות לבית החולים בבאקו.

הצוות הרפואי אבחן כי שאריפוב סובל מדופק נמוך מאוד, כתוצאה מהפרעה במערכת ההולכה החשמלית של הלב, מצב מסכן חיים.

בהתייעצות עם רופאיו, הוחלט להטיסו בטיסת חירום ישירה מבאקו אל ישראל והוא הועבר במהירות אל רמב"ם, שם המתין לו צוות המערך הקרדיולוגי בביה"ח להמשך בירור וטיפול.

הבדיקות שנעשו ברמב"ם אישרו את החשד הראשוני ובתוך שעות ספורות מרגע הגעתו אל בית החולים החיפאי, הועבר שאריפוב אל חדר הניתוח לצורך השתלת קוצב לב ודפיברילטור המיועדים לטפל בבעיית הקצב ממנה הוא סבל. לאחר מכן אובחנה גם חסימה משמעותית באחד מעורקי הלב של שאריפוב והוא עבר צנתור לטיפול בבעיה.

את הניתוחים בצעו פרופ' משנה קליני מחמוד סלימאן, רופא בכיר ביחידה לאלקטרופיזיולוגיה ברמב"ם ופרופ' חבר קליני יבגניה ניקולסקי, רופאה בכירה ביחידה לקרדיולוגיה פולשנית, בפיקוחו של פרופ' רפי ביאר, מנהל רמב"ם המשמש כרופא פעיל ביחידה לקרדיולוגיה פולשנית בביה"ח.

"ההליכים הרפואיים עברו בשלום והמטופל חש בטוב", סיכם פרופ' סלימאן את שאירע, "מדובר בבעיות רפואיות שגרתיות, אך ככל הנראה שמו הטוב של רמב"ם והניסיון נצבר בטיפול בבית החולים במקרים כאלה, הביא את הרופאים בבאקו לקבל את ההחלטה ולהפנות את המטופל אלינו. לאחר שהתאושש הוא הודה לכולנו על הטיפול הטוב שקיבל והזמין אותנו לבקר בעיר מגוריו".

לדבריה של פרופ' ניקולסקי, עם שחרורו מבית החולים, שאריפוב צפוי לנהל חיים מלאים: "הוא אמנם יזדקק למעקב של קרדיולוג, אבל אין כרגע שום מגבלה רפואית משמעותית והוא צפוי ליהנות מחיים רגילים ומלאים".