ברית המילה
ברית המילהצילום: יד לאחים

אורנה (שם בדוי), בחורה יהודייה בת 25, הכירה לפני כשנה גבר ערבי מאזור המרכז.

"לאחר כמה זמן גיליתי שאני בהריון. הכל קרה כל כך מהר, לא הבנתי שעליתי על רכבת הרים, שאין לי מושג איך היא תיגמר״, סיפרה השבוע.

כשאורנה היתה בחודש החמישי להריון, החל בן הזוג שלה להגביל אותה בלבוש וביציאות מהבית. "היה לי קשה לחיות ככה, כשדיברתי עם ההורים שלי וסיפרתי להם על המצב, החלטנו להכין ממש פעולת בריחה, כמו בסרטים".

ואכן, כמו מתוך סרט, אורנה, יחד עם הוריה תכננו לפרטים כיצד תתבצע הפעולה. "ההורים שלי הגיעו לבקר אותנו בבית, כביכול ביקור רגיל לכל דבר ועניין, ואבא שלי הציע לבן הזוג שלי שיצאו לסיבוב התאווררות בחוץ", מספרת בהתרגשות אורנה, "באותו זמן, אני ואמא שלי ארזנו את כל הדברים שלי מהבית, וכשבן הזוג שלי חזר, כבר לא היינו שם".

זמן קצר לאחר מכן, פנתה אמה של אורנה לעמותת יד לאחים, "אורנה עברה הריון לא קל, וליווינו אותה בצורה צמודה ממש, בכדי להקל עליה ולסייע לה במה שניתן", מספרת חני, עו"סית ביד לאחים.

לפני מספר ימים ילדה אורנה את בנה. בן הזוג שלה לשעבר עקב בכל אותו הזמן מאז שעזבה אותו אחר התקדמות ההיריון וגם על הלידה ידע מראש. הוא הגיע לבית החולים וביקש מהאחיות צמיד בתור אב התינוק. "הוא היה חכם ולצערנו הלך לרשום את הילד במשרד הפנים ואף נתן לו שם ערבי", מספרת חני.

מיד לאחר הלידה, הערבי לא הפסיק לדרוש לקיים ברית מילה על פי הדת המוסלמית בנוכחות איש דת. אורנה ובני משפחתה התנגדו, ופנו ליד לאחים לסיוע דחוף.

"התגייסנו למערכה. החלטנו לבצע ברית מילה על פי ההלכה בזמן הכי מהיר, בהתחשב בנסיבות", אמרו בעמותת יד לאחים, "האווירה היתה מחשמלת והורגש גודל המעמד והמיוחדות שבו".

מספר שעות לאחר הברית, יצר בן הזוג של אורנה קשר ואמר שהוא בדרך לקחת את התינוק לכפר לבית אחותו כדי להתארגן לברית שתתקיים למחרת. המשפחה הודיעה לו שנערכה ברית כדת משה וישראל אך הוא החליט שאינו מוותר ובכל אופן יערכו ברית בכפר אצל השייח' כפי שתכנן.

"שלחנו צוות ממחלקת הביטחון שלנו, בכדי להוציא את אורנה ובנה מהבית, היישר למקום מבטחים", אמרו ביד לאחים. "בסוף היום, אנחנו שמחים שהצלחנו לקיים את ברית המילה כהלכתה ולשמור על התינוק כיהודי, ומאחלים בריאות רבה לאורנה ולבני משפחתה".