חיילות בתרגיל
חיילות בתרגילצילום: הדס פרוש

סא"ל במיל', דוד אינהורן, שפיקד בצבא גם על בנים ועל בנות אומר לערוץ 7 שלדעתו יש מקום לבנות בצה"ל.

"יש להן מקום מכובד וחשוב בצבא אבל עם אבל גדול", כלשונו, "כשמגייסים בת לשרות בצבא חשוב לשמור על מקומה כבת, ואני לא אומר את זה כשוביניסט אלא מתוך הערכה לבנות, כי באמת יש תפקידים חשובים שבנים לא יכולים לעשות כל כך טוב בעיקר בתפקידים תומכי לחימה, אבל הבת צריכה לשרת במקומות מוסדרים בהם יש הפרדת מגורים ושירותים נפרדים ושהבת תוכל למצוא שם את הפרטיות שלה".

"היכולות של הבנות הן משמעותיות מאוד ואני חושב שיש כאן דבר מאוד ערכי וציוני שבת תורמת למדינת ישראל וכבת דתייה היא יכולה לעשות קידוש ה' גדול. אני רואה היום בשרות המילואים שלי בנות דתיות שמשרתות בצבא עם חצאית ארוכה ועושות קידוש ה'. בת שנותנת ומשפיעה על הסביבה כשרואים את העדינות שלה זו דוגמא לבת ישראל", אומר איינהורן.

עם זאת, לדבריו ברור לחלוטין שלבנות אין מקום בתפקידי לחימה, "תפקידי הלחימה מטבעם מחייבים הרבה מאוד מגע משותף, שהייה משותפת, כוננויות משותפות ומארבים משותפים שהמגע בין הבת והבן הוא בלתי נמנע, כששוכבים במארב כוכב זה מחייב מגע של הרגליים ולכן כאן חייבת להיות הפרדה בין בנים לבנות. בת שכבודה במקומה מונח לא יכולה באמת לשרת ביחידה קרבית אם היא רוצה לשמור על שרות ראוי, אין לה מקום באותם מקומות בהם השרות אינטנסיבי ומשותף".

אינהורן סבור שבת דתית יכולה למלא בצבא תפקידים ראויים ולתרום מאוד למדינה, "ישנם תפקידי מודיעין שלבנות יש בהן אמירה מאוד גדולה והן עושות שם עבודת קודש כמובן כשמדובר במקום מוסדר גם אם מדובר במוצב קדמי, בת יכולה למצוא שם את הפרטיות שלה. יש גם תפקידי הקשריות וכמובן התצפיתניות שהן העיניים של המדינה על הגבול עצמו ברמה שהן עושות עבודת קודש בסבלנות רבה שלא בטוח שלי יש כזאת סבלנות. ולכן אם בת יכולה למצות את השרות שלה מבחינה ערכית ציונית ולתת למדינה הרבה אני סומך על המחשבה שלה ואני לא פוסל את זה על הסף. כמובן שבת שמחפשת מסגרת והשרות הלאומי הוא אכן מסגרת מעולה לתרומה למדינת ישראל אז זה מבורך".