גדעון סער: "תם פסק הזמן שלי"

השר לשעבר גדעון סער הודיע הערב (שני) על חזרתו לחיים הפוליטיים.

"התגעגעתי", פתח סער את דבריו באירוע של פעילי הליכוד בעיר עכו. "לא אני מכבד אתכם שהגעתי לפה, אתם כיבדתם אותי".

"חברי הליכוד, אנחנו ערב חג הפסח. בחג זה אנחנו אומרים שהוא זמן חירותינו. מהי החירות האמיתית? להיות אנחנו עצמנו. אנחנו הפכנו לעם עצמאי כשיצאנו ממצרים, ואנחנו ערב הפסח צריכים לשאול את עצמנו קודם כל - מי אנחנו כמדינה, כעם וכתנועת הליכוד", אמר סער.

סער הוסיף כי "הליכוד תמיד חרט על דגלו את השמירה על ארץ ישראל לכל אורכה ורוחבה ועמד על הדברים האלה כחומת המגן של מדינת ישראל".

השר לשעבר החמיא לראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר, "עבדנו שמונה שנים מול ממשל שלא ראה עין בעין איתנו - ואני רוצה לשבח את ראש הממשלה שעמד מול הלחצים הקשים האלה - ושמר על האינטרסים שלנו. אבל, הלחצים, האתגרים והבעיות אינם מאחורינו. אנחנו עוקבים אחרי מה שקורה ואנחנו מזהים סכנה של חזרה לאותו מתווה של תביעה מישראל לשוב לקווי 67', דבר שהאמנו ואנחנו מאמינים שמסכן את עתיד ישראל ואת ביטחון ישראל".

סער ציין כי "מול הסכנה הזו, צריך לחזק את כוח העמידה של העם ולחזק את הליכוד כתנועה פוליטית ולאומית במדינת ישראל. כולנו ניתן גיבוי לממשלה ולעומד בראשה בעמידה מול לחצים כשמדובר באינטרסים החיוניים של מדינת ישראל".

"הקו השני הוא הדגל החברתי. למדינת ישראל יש כלכלה מצליחה. הליכוד צריך להיות התנועה הפוליטית שתובעת, ברגע הזה, להקציב לנושאים החברתיים ולמצוקות הקשות של אזרחי ישראל. למצוקות של זוגות צעירים שמאוד קשה להם גם עם יוקר המחייה וגם עם יוקר הדיור. חייבים לטפל בדברים האלה", אמר סער.

הוא טען עוד כי "הנקודה השלישית היא המסורת שלנו. הליכוד היתה תמיד תנועה שהבינה את חשיבות מורשת ומסורת ישראל כנדבך בקיום שלנו. והגדת לבנך, זו חובה לכל אחד מאיתנו ועלינו לחזק זאת בכל מערכות החינוך - של כל הזרמים".

"האחדות והממלכתיות, מרכיבים שלמדנו ממנחם בגין ע"ה. עם ישראל כמה לגישה שמאחדת. אני מאמין שאנחנו כתנועה פוליטית יכולים להגיע לשיאי הכוח ושיאי ההשפעה שלנו אי פעם - אם נלך על פי הגישה הממלכתית של בגין".

סער הצהיר שהוא עוצר את פסק הזמן שנטל מהמערכת הפוליטית. "אני, כמו שאתם יודעים, לפני שנתיים וחצי, החלטתי לקחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים, אחרי כמעט 20 שנה רצופות של שירות ציבורי - ורציתי להיות עם המשפחה. היתה לי באמת תקופה הכי נעימה, טובה ושקטה. זה הסתיים, ובאתי לומר לכם שתם פסק הזמן הזה. אני חוזר לפעילות ציבורית ופוליטית בתנועתנו - הליכוד".

"המטרה שלי היא לחזק את הליכוד לקראת אתגרי העתיד. להבטיח שתנועת הליכוד, שהיא התנועה הלאומית המובילה בישראל, תוביל את המדינה גם בעתיד. אני מתכוון, מכאן מעכו, לצאת במסע חוצה ישראל מהצפון לדרום ולעבור יישוב אחר יישוב. אפגש עם אזרחי ישראל, עם חברי הליכוד ואציג שורה של רעיונות ופתרונות לבעיות המדינה בכל התחומים", הכריז סער.

"אני פועל מתוך תחושה שביכולתי לתרום למדינה ולתנועה. ביחד נעשה את הכל, מתוך גישה של אחדות. אם יש דברים שצריך לתקן - ויש כאלה - נתקן אותם ביחד, ברוח טובה, מתוך גישה שרואה את טובת המדינה והתנועה במרכז. ללא שום שיקולים אחרים. נלך ביחד לחזק את המדינה שלנו, גם להרחיב את השורות של התנועה. נגייס אנשים בכלל ואנשים צעירים בפרט, שיבטיחו את עתיד הליכוד. נבחן דרכים כיצד ניתן לקיים היום פעילות אמיתית בשטח, ובעזרת ה' נעשה ונצליח", חתם סער את דבריו.