מירי רגב
מירי רגבצילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90

מפעל הפיס ביטל כנס של ארגון השמאל הקיצוני "שוברים שתיקה" שהיה אמור להתקיים הערב (שלישי) בספרייה העירונית שהקים מפעל הפיס בקריית אונו.

הכנס, שאורגן ביוזמת ח"כ מיכל רוזין (מרצ), נתקל גם בהתנגדות של ראש העיר ישראל גל. אנשי השמאל הקיצוני זעמו על ביטול האירוע והודיעו כי יפגינו הערב מחוץ לספרייה העירונית.

''לא האמנו שבעיר שלנו יהיו קריאות לאלימות וסתימת פיות, רק בגלל שכמה חיילים באים לספר לאן שלחנו אותם, מה הם ראו שם ועם מה הם יצאו", אמרו בארגון "שוברים שתיקה".

''אמנם מפעל הפיס וראש העיר לא נותנים לנו לקיים את האירוע בתוך הספרייה, אבל זה לא אומר שאנחנו נכנעים ומוותרים על חופש הביטוי שלנו. נצא להפגין ביחד נגד הרדיפה של שרת הצנזורה רגב ומפעל הפיס שפועל בשירותה".

שרת התרבות והספורט מירי רגב (הליכוד) אמרה כי "ההפגנה של מיכל רוזין ממרצ וארגון שוברים שתיקה מחוץ לספרייה בקרית אונו, היא מימוש מדויק של חזוני ומדיניותי: חופש ביטוי חופש להפגין, אבל לא על חשבון כספי הציבור.

''מחוץ לספרייה אלחם שתפגינו. בתוך הספרייה הציבורית, אין מקום ולא יהיה מקום ל'שוברים שתיקה' ולשכמותכם - לא בישראל. אולי ברשות הפלסטינית. נסו שם", הוסיפה רגב.