תתערב? איילת שקד
תתערב? איילת שקדצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

מנכ"לית ארגון נשות השוטרים והסוהרים, אביגיל שררה, פנתה במכתב דחוף לשרת המשפטים איילת שקד, שבו ביקשה ממנה להורות באופן מיידי לראש מח"ש לעצור את תיעוד פעילות השוטרים בשטח.

בימים האחרונים דווח, כי במהלך הפגנות הציבור החרדי ברחבי הארץ נצפו אנשי המחלקה לחקירות שוטרים כשהם מצלמים ומתעדים את פעילות השוטרים בשטח.

בפנייתה אל שרת המשפטים כתבה שררה: "כארגון המייצג את בני משפחותיהם של השוטרים והסוהרים בישראל, אנו רוצים להביע את מחאתנו החריפה על הדבר.

''לא יעלה על הדעת כי אנשי מח"ש יגיעו למקום עבודתם של שוטרים – לעתים קרובות זירות חירום ומשבר - בכוונה זדונית להפלילם. יתרה מכך, הדבר פוגם קשות בעבודתם של השוטרים בשטח וביכולתם לתפקד כראוי...", כתבה.

לדברי מנכ''לית ארגון נשות השוטרים, ''שוטרי משטרת ישראל עושים לילות כימים בשמירה על ביטחון אזרחי מדינת ישראל ומתמודדים לעתים קרובות מאוד עם סיטואציות לא פשוטות במהלך פעילותם ועבודתם, כולל אירועי פח"ע וטרור. אין שום סיבה כי הם יצטרכו לחשוש מאנשי מח"ש, אשר מצטיירים לעתים כגיס חמישי הפוגע בפעילות – לא מסייע".

בסיום מכתבה לשקד מבקשת שררה את התערבותה הדחופה של השרה: "אנו קוראים לך בשבתך כשרת המשפטים להורות לראש מח"ש באופן מיידי להפסיק את תיעוד השוטרים בשטח. נשמח לעמוד לרשותך בכל דבר הנוגע בעניין".

מנכ"לית ארגון נשות השוטרים והסוהרים, אביגיל שררה, מסרה כי "העובדה כי מח"ש מתעדת את עבודת השוטרים בשטח מטרידה מאוד ויש בה משום חוסר תום לב של מח"ש כלפי השוטרים, המבצעים את עבודתם במסירות, ביום ובלילה, בשבתות ובחגים, ולאורך כל השנה. לא ייתכן כי שוטרי משטרת ישראל יהיו בגדר החשודים המיידיים ויחס אליהם מראש יהיה כאל אחרוני הפושעים המורשעים".