קריאה למוסלמים: פנו את הר הבית

תנועת 'חוזרים להר', הפועלת למען כיבושו המחודש של הר הבית ובניין בית המקדש, יוצאת בקמפיין חדש בו היא דורשת מהערבים לפנות את מתחם הר הבית עד ערב חג הפסח הקרוב.

הקריאה מתפרסמת כחלק מההכנה שעורכת התנועה לקראת "חידושה של מצוות הקרבת קרבן הפסח", כהגדרת אנשי התנועה, אותה הם נחושים לדבריהם לממש, "עוד השנה".

בסרטון אותו פרסמה התנועה, נראה יו"ר התנועה, רפאל מוריס, עומד על רקע הר הבית, ואומר את הדברים הבאים בשפה הערבית: "מוסלמים יקרים. ביום שני, העשירי באפריל (י"ד ניסן), אנו, העם היהודי מצווים להקריב קרבן מיוחד בהר הבית. במשך שנים, העם היהודי ציפה לרגע בו יוכל לחדש מצווה זו. אז אנא, פנו את מתחם הר הבית ביום זה, כדי לאפשר לעם היהודי להקריב את קרבן הפסח בזמנו ובמקומו. תודה".

בהמשך לסרטון אומר הערב מוריס, "מצוות קרבן הפסח הינה מצווה מהחשובות בתורה, אותה ניתן לחדש עוד השנה. זו השנה החמישים לכיבושו של הר הבית, אך נראה כי אחיזתנו בו רק נחלשת – זאת בעקבות המדיניות המתרפסת של ממשלות ישראל לדורותיהן, ובמיוחד זו שלנו, הנכנעת פעם אחר פעם לטרור הערבי. הקרבת קרבן הפסח בהר הבית, תהווה יציקת תוכן אמיתי ומשמעותי לקריאתו של הרב גורן, לפני כחמישים שנה "הר הבית בידינו"".

מוריס הוסיף, "בקשתה של תנועת 'חוזרים להר' מהערבים לפנות את מתחם הר הבית אינה תלויה בהסכמתם, ופעילי התנועה יגיעו בכל מצב לנסות לקיים את המצווה החשובה".

מתנועת 'חוזרים להר' נמסר, "בשנה שעברה ניסו במשטרה ובשב"כ להצר את צעדינו ע"י הרחקות מנהליות, והתנכלויות חוזרות ונשנות לפעילי התנועה. התנהלות זו חוזרת על עצמה גם השנה, כאשר עוד ועוד פעילים בתנועה מדווחים על שיחות איומים כאלו ואחרות, בהן מבקשים אנשי השב"כ מהפעילים שלא להגיע למתחם העיר העתיקה שבירושלים בערב פסח. אנו אומרים למשטרה ולשב"כ: כל הצעדים הללו, רק מחזקים את רוחנו, ומוסיפים כח ואומץ להמשך הפעילות החשובה. קרבן הפסח היא מצווה, צו אלוקי, ואף גוף ממסדי כזה או אחר לא ימנע מאיתנו לנסות להקריב את קרבן הפסח, ולפעול לטיהורו של הר הבית מאויבי ישראל. אנו ממשיכים בכל הכח, בבחינת 'וכאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ'".