תמר ותעודת הפטור
תמר ותעודת הפטורצילום: מסרבות

למרות המלצת ועדת אי ההתאמה שלא לשחררה מגיוס לצה"ל החליט מפקד מיט"ב אל"מ יוסי מצליח לשחרר את פעילת השמאל הסרבנית תמר אלון משירות בצה"ל.

אלון שוחררה לאחר ריצוי 130 ימי מחבוש על סירובה להתגייס משום "שאינה מוכנה לתרום לדיכוי העם הפלסטיני", כלשון תנועת 'מסרבות' המלווה את אלון לאורך ימי כליאתה. אלון הגיעה אל ועדה צבאית שאמורה הייתה להכריע באשר לעתידה ולדון בדרישתה לשחרר אותה לשירות אזרחי חלופי ואולם הועדה החליטה כי הטעמים בגינם ביקשה את הפטור אינם טעמים שבהתנגדות מצפונית כללית לשירות בצבא אלא טעמים המצביעים על סרבנות פוליטית ואי ציות אזרחי.

בתנועת 'מסרבות' מספרים כי התפנית באשר לעניינה של אלון הגיע לאחר התערבותה של יו"ר מרץ, חברת הכנסת זהבה גלאון.

גלאון הגיעה לביקור בכלא 4 ביום חמישי הקודם ופנתה למפקד בית הכלא, סא"ל ברק דנין, בבקשה לקדם את הבאת אלון בפני ועדת אי התאמה. בעקבות התערבותה, הוועדה דנה בבקשתה ביום ראשון השבוע, וביום שלישי הודיע קצין מיונים בדרגת סגן אלוף לאלון כי הוועדה המליצה לא לפטור אותה משירות, אולם, מפקד מיט"ב, אל"מ יוסי מצליח לא קיבל את המלצתה והעניק לה פטור בשל מה שהוגדר כ"אי התאמה והתנהגות רעה וחמורה".

לאחר צאתה מהכלא וקבלת תעודת השחרור סיפרה אלון כי תקופת הכלא הייתה אמנם עבורה תקופה לא קלה אך "המחיר ששילמתי קטן ביחס למחיר שמשלמים כבר חמישים שנה מיליוני פלסטינים ופלסטיניות, שזכויותיהם הבסיסיות נשללות מהם באופן יומיומי וחירותם טרם הושבה להם כפי שהושבה לי. אמשיך להיאבק למען חברה צודקת וסיום הכיבוש גם מתוך החברה האזרחית. אני מאחלת לכל חברותיי ואחיותיי הכלואות בכלא הצבאי וביניהן שותפתי, עתליה בן אבא, שחרור מהיר וחג חירות שמח".