תובע. איתמר בן גביר
תובע. איתמר בן גבירצילום: ערוץ 20

עו"ד איתמר בן גביר, מראשי תנועת "עוצמה יהודית", הגיש לאחרונה לבית משפט השלום בירושלים תביעת לשון הרע על סך של חמישים אלף ש"ח נגד עיתונאית הארץ אריאנה מלמד.

התביעה הוגשה בעקבות פוסט שפרסמה מלמד בחשבון הפייסבוק שלה ובו כתבה כי בן גביר ייצג את ישי שליסל, הצעיר שרצח במהלך מצעד הגאווה את הנערה שירה בנקי ז"ל, ואף רמזה בדברים כי בן גביר שותף לתפיסת עולמו של שליסל.

בתביעתו ציין עו"ד בן גביר כי מעולם לא ייצג את שליסל אלא רק את אחיו שנעצר שנה לאחר מכן, כמעצר מנע ועוכב במהלך המצעד.

בכתב התביעה שהוגש טען בן גביר כי מלמד הוציאה את דיבתו רעה ופגעה בו. "מטבע הדברים, תוך זמן קצר גרר הפוסט תגובות רבות ומגוונות, ובין היתר תגובות שנאה ורעל נגד הימין הקיצוני, דתיים וחרדים וגם נגד התובע", נכתב בתביעה.

עוד נאמר בכתב התביעה, "התובעת ניסתה בכל מחיר לקשר את התובע לרצח והאדם הסביר מבין מקריאת דבריה כי אכן התובע (בן גביר עצמו) הוא חלק מתכנית גדולה שהכשירה ותמכה ברצח ואולי אף ביצעה אותו ביחד עם שליסל".

עו"ד בן גביר הבהיר כי הוא מתנגד בתוקף לרצח. "מדובר במעשה נפשע, ובפשע המנוגד להלכה היהודית", וטען כי בעקבות האמור על מלמד לפצותו בסכום של חמישים אלף ש"ח וכן לפרסם התנצלות.

בתגובה לתביעה פנתה מלמד לעו"ד בן גביר וביקשה להתנצל במטרה להביא למחיקת התביעה, תוך שהיא מודה כי לא בדקה את הנתונים כפי שראוי. עו"ד בן גביר טרם מסר האם יעתר לבקשה.