פרידמן מושבע כשגריר
פרידמן מושבע כשגריררויטרס

הרב אריה לייטסטון, רב אורתודוקסי מניו יורק, מונה לתפקיד יועץ בשגרירות ארה"ב בישראל. הוא יעבוד לצד השגריר החדש דיוויד פרידמן.

נציין כי השגריר פרידמן שנשבע אמונים לתפקידו אמור להגיע לישראל - ככל הנראה לירושלים - לאחר חג הפסח.

הרב לייטסטון מוכר מתפקידיו הרבים בחינוך יהודי באזור העיר ניו יורק ולונג איילנד. הוא משמש כיום כ"מנהל יצירתי ראשי" בחברה שהוא ייסד, "מקורות חינוך". הארגון יוצר ומוציא לאור קורסים מקוונים בנושא יהדות.

באתר האינטרנט של הארגון נאמר כי הקורסים "מתוכננים במיוחד ללמידה של המאה ה-1... מעוגנים ברלוונטיות הנצחית ובחשיבותם של לימודי יהדות... בכך חברת 'מקורות' מחזקת את מצויינותו של חינוך יהודי מודרני כדי שיהיה בר-קיימא ובהישג יד של כל הורה".

לרב לייטסטון קשרי ידידות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וגם עם איוונקה טראמפ, בתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. "הרב לייטסטון מכניס את רוח היזמות שלו בכל תוכניותיו החינוכיות", נכתב באתר האינטרנט של ה-OU, שם ניתן לשמוע חלק משיעורי התורה שלו.

יועץ השגריר החדש שירת כמנהל אזורי של הארגון לקירוב וחינוך NCSY בניו יורק במשך שבע שנים, וגם שימש במגוון תפקידים רבניים בלונג איילנד. הוא בוגר ישיבה יוניברסיטי וייסד גם את בית הספר "אלף ביתא", יוזמת "JUMP Leadership".