זירת הפיגוע בלוד
זירת הפיגוע בלודצילום: דוברות מד"א

כתב אישום הוגש היום (שישי) נגד המחבל מאלק סעדה, תושב חלחול בן 19, בגין ניסיון לרצח במעשה טרור וכניסה וישיבה בישראל בניגוד לחוק.

המחבל ביצע לפני כשבוע וחצי פיגוע דקירה בעיר לוד, ופצע אישה יהודייה באורח קל עד בינוני.

לפי כתב האישום, במהלך כשבועיים שהה הנאשם בישראל, עבד במאפיה ולן בדירה בלוד, אף שלא היה בידיו היתר להיכנס ולשהות בישראל כדין.

בתאריך 27.3.17 החליט המחבל לגרום למותם של יהודים ע"י ביצוע פיגוע דקירה ביהודי. לשם כך, החליט להגיע לאיזור שבו שוהים בעיקר יהודים ולחפש את הקורבן הפוטנציאלי לפיגוע.

המחבל נטל סכין מטבח גדולה והחביא אותה במעילו, הלך להתפלל במסגד את תפילת הטהרה, ולאחר מכן התמקם ליד בניין בו מתגוררים יהודים והמתין לקרבן פוטנציאלי.

המחבל הבחין ברויטל קנינו, מנהלת בית הספר הרמב''ם בלוד. לאחר שנראתה בעיניו בעלת זהות של יהודיה, החליט לגרום למותה. הוא הסתתר מאחורי קיר הבניין ולאחר מכן שלף ממעילו את הסכין, התקרב אל עבר גבה של האישה, אמר בקול את מילות השהאדה ודקר את קנינו באמצעות הסכין בעוצמה.

האישה זעקה לעזרה והמחבל נמלט מהמקום כשהוא מותיר את הסכין על הרצפה. הוא נלכד למחרת היום ע"י כוחות הביטחון באיזור מזרח ירושלים.

בבקשת המעצר נאמר כי כי נגד המחבל קיימת עילת מעצר, בין היתר, "שכן לאור חומרת, טיב ואופי מעשיו הברוטאליים, והלהט הלאומני דתי על רקעו ביצעם, קיים יסוד סביר לחשש שיסכן את בטחון הציבור". הפרקליטות מבקשת את המשך מעצרו עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

כונן מד"א מנדי אמיתי מספר על הדקירה בלודדוברות מד"א