זירת הרצח
זירת הרצחצילום: רן מנוסיס תיעוד מבצעי מד"א

פרקליטות מחוז מרכז הגישה בצהריים (ראשון) כתב אישום לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד נגד איתן ילאו, בן 18 מרחובות, בגין רצח ועבירות נוספות.

על פי כתב האישום, לפני כשלושה שבועות נערכה חתונה בקריית עקרון. בין המוזמנים שנכחו בחתונה היו אחיו של החתן, אביו של החתן - משה קריסקי ז"ל, וילאו שהוא בן דודה של הכלה.

בסמוך לשעה 1:00 לפנות בוקר, עמד אחיו של החתן בסמוך לבר המשקאות באולם ומזג לחתן ולכלה מים. בשלב זה קרא ילאו לאח ודרש ממנו: "תביא לפה 2 וודקה". לכך השיב האח כי אינו המלצר באולם אלא הוא אחיו של החתן. חרף זאת ילאו חזר על דרישתו לקבל וודקה, ומשדרישתו לא נענתה, קרא לעברו "אתה מרגיש גבר, תצא החוצה".

בשלב זה וכדי שלא לעורר מהומה באולם, נעתר אחיו של החתן לבקשת ילאו, וסימן לו באמצעות ידו לצאת עמו אל מחוץ לאולם. השניים יצאו אל רחבת הכניסה, כשילאו מצויד בסכין. בין השניים התפתח דין ודברים מילולי שלווה בדחיפות הדדיות, תוך שילאו מאיים באומרו "אני אשחט את כולכם פה".

למשמע האיומים פנה האח לעזוב את המקום, אך ילאו תפס בידו. בשלב זה הבחין האח כי ילאו שלף מכיסו את הסכין, והכה אותו בפניו, באמצעות כוס השתייה שאחז בידו.

למראה העימות בין השניים, הגיעו למקום האב, משה קריסקי ואורחים נוספים והפרידו בין השניים. בעוד מספר אורחים הרחיקו את האח אחז האב בכתפיו של ילאו. בתגובה כיוון ילאו את הסכין שאחז לעבר האב ודקר אותו חמש דקירות, בעוד האב מנסה להדוף אותו לאחור, ללא הצלחה. משהבחין האח במתרחש, השתחרר מהאוחזים בו ורץ לעבר אביו, וביחד ניסו לנטרל את ילאו.

תוך מספר שניות התמוטט האב בעוד האח המשיך להיאבק בילאו בניסיון לנטרל אותו. תוך כדי המאבק דקר ילאו את האח, עד אשר הצליח זה לחלץ את הסכין מידיו. במטרה לנטרלו דקר האח את ילאו בכתף ובברך.

כתוצאה מהדקירות נפצע האב באורח אנוש, הוא הובל לבית החולים ולאחר מספר ימים מת מפצעיו.

בבקשת המעצר כתבה עו"ד פליישר לוי מפרקליטות מחוז מרכז (פלילי): "נסיבות ביצוע העבירה מצויות ברף העליון של עבירות האלימות ומעידות על מסוכנותו של המשיב, שנשא על עצמו סכין בה עשה שימוש קטלני כנגד אדם שבא בידיים חשופות להרגיעו. כך גם התוצאות הקשות של מעשי המשיב, שהביאו לקיפוד חיי אדם חף מפשע ופציעת אחר ביום שמחתם, זאת כאשר הלכה למעשה קטל המשיב את חיי מארחו בחתונה. גם מהעבירות הנוספות שיוחסו למשיב באישום השני והשלישי עולה מסוכנות יתרה מהמשיב, שעל אף היותו במעמד עצור הצליח לשים ידו על 4 סכינים שונים ולא חשש בשתי הזדמנויות שונות במהלך חקירת התיק להימצא בתחנת משטרה כשעליו הסכינים". הפרקליטות מבקשת את המשך מעצרו של ילאו עד לתום ההליכים המשפטיים כנגדו.