טלוויזיה
טלוויזיהthinkstock

יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לווין אישרה היום (א') ל''הוט'' ול''יס'', להעלות לשידור שני ערוצי ספורט חדשים של חברת צ'רלטון.

הבקשה להעלות את הערוצים שהגישו החברות הוט ויס, לא כוללת העלאה של מחיר הערוצים למנויים הקיימים של החברה, שמפיקה היום את הערוצים ספורט 1 וספורט 2.

כלומר, מי שכיום מנוי על חבילת ערוצי ספורט 1 ו-2 יקבל את שני הערוצים הנוספים ללא תוספת תשלום, ע"פ הבקשה שהוגשה למועצה על ידי בעלי הרישיונות לשידורים (הוט ויס).

הבקשה להוספת ערוצים הוגשה בין השאר, בטענה כי קיימים כיום תכני ספורט מצולמים של שידורים חיים על המדף, אשר אינם מוצאים מקום לשידור במסגרת הערוצים הקיימים. בקיץ אשתקד אישרה המועצה עקרונית את העלאת שני הערוצים הנוספים בתנאי שלא יפגעו צופי המנויים הקיימים; ואכן נוכח התחייבות הוט ויס להעניק את הערוצים החדשים ללא תוספת תשלום למנויים על חבילת הערוצים הקיימים – הוחלט לאשר את הבקשה.

החברות גם טענו בפני יו"ר המועצה כי הערוצים החדשים אמורים לעלות בקרוב בפלטפורמת הטלוויזיה של חברת סלקום, שאינה כפופה לפיקוח רגולטורי כלל בשל אי-עדכון חוק התקשורת. אם הערוצים היו עולים רק בחברת סלקום ללא אישורם בחברות הוט ויס, משמעות הדבר הייתה יצירת תוכן בלעדי דה-פקטו בתחום שידורי הספורט, בניגוד למדיניותה ארוכת השנים של המועצה, תוך חשש לפגיעה בציבור הצרכנים.

הערוצים החדשים אושרו כאמור מאחר ואין בהעלאתם כדי לפגוע בצופי החבילה הקיימת שיקבלו אותם ללא תשלום נוסף. נוכח טענות החברות על החשש מפני עליית הערוצים רק בסלקום שבה וקוראת יו"ר המועצה לרשות המחוקקת לתקן את חוק התקשורת כך שכל המשדרים בתחום יהיו תחת רגולציה תוך ניטרליות טכנולוגית, בהתאם למסקנות ועדת פילבר.