השר נפתלי בנט
השר נפתלי בנטצילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר החינוך, נפתלי בנט, מגיב הערב (רביעי) למאמר שהתפרסם בעיתון 'הארץ' ובו משתלח הכותב, יוסי קליין, בציבור הדתי לאומי.

"תמיד כשאתה חושב שעיתון הארץ הגיע לשיא השפלות, הוא מצליח להפתיע עם שפל חדש", צייץ בנט בחשבון הטוויטר שלו.

גם השרה איילת שקד הגיבה למאמר וכתבה, "יוסי קליין, אני מרחמת עליך וגם על עיתון הארץ שנותן במה להסתה כזו".

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד אמר בתגובה, "רועי קליין ז"ל מסוכן? אלעזר שטרן ועליזה לביא מסוכנים יותר מהחיזבאללה? הרב שי פירון מסוכן יותר מתאונות הדרכים? ועמנואל מורנו ז"ל, גיבור ישראל, גם אצלו 'השקר הוא דרך חיים'? מה שפורסם כעת ב'הארץ' נגד הציונות הדתית הוא טקסט אנטישמי צרוף".

במאמר, שפורסם תחת הכותרת 'מסוכנים יותר מחיזבאללה' כותב קליין כי "הדתיים הלאומיים מסוכנים. מסוכנים יותר מהחיזבאללה, יותר מנהגים דורסים וילדות עם מספריים. את הערבים אפשר להרוג, אותם לא".

הוא ממשיך במילותיו הבוטות וטוען, "מה הם רוצים? להשתלט על המדינה ולנקות אותה מערבים. אם תשאלו, הם יכחישו. הם יודעים, שמוקדם מדי להיות כה גלויים. אל תאמינו להכחשות שלהם. הלאומיות הדתית שלהם היא לאומנות קיצונית, עטופה ביראת שמים חסודה. היא מחלחלת למערכת החינוך, מתחזקת בצבא ומשפיעה על בית המשפט העליון. הם כבר בדרך אלינו, עוד רגע והם פורצים את הדלת".

"עם אסקימואי מאלסקה יש לי במשותף יותר מאשר עם הריקלינים, הסגלים וכל מה שהם מייצגים. מה לי ולסמוטריץ'? מה לי ולישראל הראל? מה לי ולזה שמבקש להשיג חירות לעצמו על חשבון חירותו של אחר? מה לי ולזה שאומר: זה בסדר, הם בסוף יתרגלו. הוא לא התכוון אלינו, אבל אנחנו הם אלה שיתרגלו", מוסיף קליין.

הוא טוען עוד, "אנחנו אלופי העולם בהתרגלות. לשלילת החירות של הפלסטינים כבר התרגלנו; אם כך, למה לא נתרגל לשלילת חירותנו שלנו? צריך לעשות ל'חירות' מה שעשו ל'שלום'. אימרו מעתה לא 'מעבדות לחירות', אלא 'מחירות לאדנות'".