שקיות האפרסקים
שקיות האפרסקיםצילום: דוברות המשטרה

שוטרי ומתנדבי משמר הגבול עצרו הבוקר (חמישי) שני חשודים בשידול עובדים זרים מסודן לגניבת 200 ק"ג אפרסק במושב מגשימים שבדרום השרון.

בשעות הבוקר זיהה בעל מטע האפרסק שלושה עובדים זרים מסודן שעסקו בקטיף של הפרי המבוקש ולצידם שלוש שקיות מלאות באפרסקים. כאשר ניגש אליהם אמרו לו כי גבר ואישה שהציגו עצמם כבעלי המטע אמרו להם לקטוף תמורת סכום כסף עליו סיכמו מראש.

לשוטרי ומתנדבי מג"ב שהוזעקו למקום ותחקרו את האירוע, התברר כי מדובר בעובדים שנאספו מצומת סגולה על-ידי בני זוג ישראלים שטענו כי המטע הוא שלהם, ואלו נתנו לסודנים לבצע את עבודת הקטיף ועזבו את המקום לא לפני שהספיקו על פי החשד לקחת איתם ברכב שקיות מלאות בכ-140 ק"ג אפרסקים. בני הזוג אמרו לעובדים כי הם "נוסעים להביא קפה וכבר חוזרים".

שלושת הסודנים, בשנות ה-40 לחייהם, הועברו לחקירה במשמר הגבול אשר במסגרתה התבררה זהותם של בני הזוג שעל פי החשד שידלו אותם לביצוע העבירה. תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים הגיעו כוחות מג"ב לבית בפתח תקווה השייך לאמו של החשוד ועצרו שם את בני הזוג. בחיפוש ברכבם נמצאו שקיות התואמות לשקיות במטע.

החשוד, תושב פתח תקווה בשנות ה-30 לחייו ובת זוגתו תושבת גני תקווה בשנות ה-40 לחייה נעצרו להמשך חקירה.

קצינת החקירות שעוסקת בתיק אמרה כי שווי התוצרת החקלאית שנגנבה עומד על כ-8,000 ש"ח וכי עירנותו של החקלאי ופעילותם המהירה של השוטרים הביאה למעצרם של מי שחשוד בשידול העובדים הזרים לביצוע הגניבה.