כוחות ביטחון בפריז לאחר מתקפת הטרור (ארכיון)
כוחות ביטחון בפריז לאחר מתקפת הטרור (ארכיון)צילום: Benoit Tessier, רויטרס

האם הטרור האיסלאמי הקיצוני מצא לו יעד חדש? חקירת סדרת הפיצוצים שהתרחשה בסמוך לאוטובוס שחקני מועדון הכדורגל של בורוסיה דורטמונד עדיין לא הסתיימה, אך כבר כעת אפשר לדעת בוודאות כי זו התבצעה על ידי פעילים איסלאמיים קיצוניים חברי ארגון המדינה האיסלאמית, דאע"ש.

לאחר סדרת הפיצוצים שהביאו לפציעתו של בלם הקבוצה הגרמנית שעשתה דרכה למשחק במסגרת רבע גמר ליגת האלופות מול מונאקו, מארק בארטרה, נראה כי הפעילים הקיצוניים מצאו יעד חדש לפיגועי הטרור שלהם - משחקי הכדורגל ההומים אדם ומסוקרים תקשורתית בהיקף גדול.

באופ"א חוששים מדפוס פעולה דומה ביתר משחקי ליגת האלופות, כשבמטה הארגון האירופי מתקבלים לא מעט התראות על פיגועים שמתוכננים לצאת לפועל באצטדיוני כדורגל.

כזכור, כבר לפני כשנה נדחו ובוטלו משחקי כדורגל בינלאומיים בשל איומי טרור וסדרת פיגועים בסמוך לאצטדיון הכדורגל סטאד דה פראנס שבצרפת, כששלושה פיצוצים גבו את חייהם של 5 אנשים ועוד תשעה פצועים, פיצוצים שהתקיימו בזמן שבמגרש שיחקו נבחרות צרפת וגרמניה במסגרת משחק ידידות.

מדיווח בכלי תקשורת בבריטניה עולה כי במשרדי אופ"א התקבלה לאחרונה התראה ספציפית על כוונת פעילי המדינה האיסלאמית לבצע פיגוע ראווה גדול במיוחד בגמר ליגת האלופות שיתקיים בתחילת חודש יוני באצטדיון שבקרדיף.

על פי הדיווח עולה כי בכוונת הפעילים האיסלאמיים הקיצוניים, לבצע את פיגוע הראווה הגדול באמצעות רחפנים ומטוסים זעירים ללא טייס שיחוגו מעל גג האצטדיון הפתוח.

בארגון הכדורגל האירופי קיבלו החלטה כי בכדי למנוע אפשרות של פיגוע מהאוויר יורו לראשי האצטדיון האנגלי לסגור הרמטית את גג האצטדיון, כשבמקביל יאבטחו את המשחק מספר שיא של שוטרים במשחקי כדורגל, מעל ל-15 אלף שוטרים.