שחקני הקריה יורדים מאוכזבים
שחקני הקריה יורדים מאוכזביםצילום: לירון מולדובן, מנהלת הליגה

תם המסע של מכבי קריית גת בליגת העל בכדורסל. הקבוצה שנתמכה בכספי העירייה הקטנה שרדה שנתיים בליגה הבכירה עד שהיום (שישי) הפסידה להפועל גלבוע גליל באולמה "הביתי" שבאשקלון בתוצאה 82:79 ואיבדה סיכוי לשרוד עונה נוספת.

ההפסד של קריית גת היום לקבוצה מעמק יזרעאל שהעפילה רק העונה חזרה אל הליגה הבכירה, הגיע לאחר שזו כבר הובילה על האורחים מהצפון, ולמעשה אולי מסמלת את העונה כולה שעברה על הדרומיים - משחקים שהסתיימו בהפסדים צמודים, למרות שהובילה ברגעים המכריעים ואחרי המון רצון ולחימה.

שחקני הקריה עוד הובילו 71:78, דקה וחצי לסיום המשחק, אבל האורחים מהצפון לא אמרו נואש ורגע לפני שאיבדו סיכוי להיכנס למשחקי הפלייאוף, הצליחו לבצע קאמבק שהשאיר לעצמם סיכוי שכזה. הקריה נפרדת מליגת העל לאחר שנתיים שישארו כזיכרונות נעימים כשבמאזנם ארבעה ניצחונות בלבד העונה - ככה אי אפשר לשרוד בליגה הבכירה.

כאמור, היורדת הטריה לליגת המשנה פתחה את המשחק היטב כשבפתיחת הרבע השני עלתה ליתרון דו ספרתי בן 10 נקודות על פני האורחים מהצפון, עם 15:25, אך רפיון בהגנה איפשר לצפוניים לקזז את ההפרש לנקודה אחת בלבד עם הירידה להפסקת המחצית - 38:39.

במהלך הרבע השלישי הצליחה גלבוע להפוך את התוצאה ולעלות לראשונה במשחק ליתרון, אבל שחקני הקריה לא רצו לרדת אל הליגה השניה כבר עתה ועוד אל מול קהל אוהדיהם הביתיים, והצליחו לבצע מהפך בדרך ל-58:60 עם הירידה לרבע המכריע והאחרון.

הצפוניים עוד הובילו דקה וחצי לסיום המשחק, אבל סגירה רעה לכדור חוזר וריצה של האורחים ל-8:1, קבעו מהפך אחרון במשחק ואת מה שהיה ידוע זה זמן רב - מכבי קריית גת תשחק בעונה הבאה בליגה השניה, הליגה הלאומית.

הרבו לקלוע לגלבוע/גליל: מייקל קוואלס 19, אריק גריפין 15, ג'ייסון סיגרס 13, מרפי הולוואי 13, חואקין שוכמן 9, יחזקאל סקוורר 6, איגור מאיור 3, זיו בן צבי 2, עמית ביר כץ 2.

למכבי קרית גת: ג'סטין קרטר 21, ג'וש סלבי 15, ברנדון באומן 13, איל שולמן 9, נועם לייש 8, אור סולומון 7, אלכס רוזנברג 6.