הארץ
הארץצילום: Olivier Fitoussi /FLASH90

האם עיתון "הארץ" ישלם מחיר על פרסום מאמר השטנה של יוסי קליין?

ועד מתיישבי השומרון יוצא ביוזמה חדשה וקורא לעסקים שלא לפרסם מודעות בעיתון בימי שלישי בחודש מאי, בעקבות פרסום המאמר המשווה בין בני הציונות הדתית למחבלי החיזבאללה.

במכתב לעסקים המפרסמים, כותב יו"ר ועד מתיישבי השומרון צחי דיקשטיין כי "בימים האחרונים נחצה עוד גבול אדום של הסתה שקרית ופרועה מבית היוצר של עיתון 'הארץ'.

"מאמר השטנה של יוסי קליין זורע פירוד כנגד ציבור שלם במדינת ישראל, ציבור ששותף מלא ומוביל בכל רבדי העשייה הישראלית: בביטחון, בכלכלה, במשפט, ברפואה, בהתיישבות ובהתנדבות ובתחומים רבים נוספים. ציבור אשר ממלא את רחבת המסדרים של קורסי הקצינים כמו גם לצערנו את שורות החלקות בבתי העלמין הצבאיים".

דיקשטיין קורא למנויי העיתון ולמפרסמים בו, להכריז כי ''לא נהיה שותפים בפרנסתם של מסיתים שטופי שנאה, זורעי פירוד ושקר''.

בוועד מתיישבי השומרון מתכוונים לקרוא לאזרחי ישראל שלא לרכוש מוצרים מאותם עסקים שמפרסמים ב"הארץ" ומסרבים להצטרף ליוזמה - "יום שלישי ללא לפרסום".

"דבריו הנלוזים של יוסי קליין הם חציית קו אדום. המו"ל עמוס שוקן הוסיף חטא על פשע כאשר יצא לתמוך בו", אמר דיקשטיין בעקבות היוזמה. ''אנו מאמינים כי ללא המכתב שלנו למנכ''לי החברות ישנה סלידה מהדברים, אך פגיעה כלכלית בעיתון יכולה להוות שינוי משמעותי בתפיסתם כלפי ציבור שלם התורם למדינת ישראל.

''יחד עם זאת, ראוי לתקן כי הכותרת שנבחרה למאמר אינה מדויקת כי לא רק הדתיים הלאומיים מסוכנים יותר מחיזבאללה אלא כל אזרחי מדינת ישראל מסוכנים מחיזבאללה, ונסראללה וחבריו הטרוריסטים צריכים להיזהר ממכת הברזל שלנו", הוסיף.