העיר מנצ'סטר בבריטניה, שהרב אודזה מועמד לעמוד בראשותה
העיר מנצ'סטר בבריטניה, שהרב אודזה מועמד לעמוד בראשותהiStock

הרב שניאור אודזה, חסיד חב"ד ומועמד מפלגת החירות של בריטניה (UKIP) לראשות עיריית מנצ׳סטר, מצא בערב פסח ספר של "הברית החדשה" בבית הכנסת שלו, הוציא אותו לרחוב ושרף אותו. כך דיווחה סוכנות הידיעות JTA.

לאחר מכן הוא פרסם תמונות של שריפת הספרים וכתב בטוויטר, "אני אסיר תודה למי שהניח תנ"ך של מיסיונרים בין הספרים שלנו כי באמת לא ידעתי עם מה לשרוף את החמץ שלי". בהמשך הציוץ הוסר מהטוויטר.

הרב אודזה אמר לעיתון הדיילי מייל כי הוא הרגיש שאין לו ברירה אלא לשרוף את הספר בשל החשש שדת השקר, כלשונו, תעבור הלאה לאדם אחר. הוא הסביר כי לא זרק את ״הברית החדשה״ לפח אלא העדיף לשרוף אותה כי הספר מכיל גם חמישה חומרי תורה.

דובר מפלגת UKIP אמר לעיתון, "אנו מבינים את המעשה עצמו אך זה לא היה רעיון טוב לפרסם תמונה שלו במדיה החברתית. מדובר במעשה פרובוקטיבי שעשוי להוביל לאי הבנה".

אודזה נולד בבריטניה והחל את פעילותו הפוליטית בגיל 18, במפלגה השמרנית. עם השנים התרחק ממנה בגלל שזיהה אצלה "אופורטוניזם והעדר אידיאולוגיה", כלשונו.

מפלגת UKIP תמכה בברקזיט והיא מתייחסת בחשדנות למהגרים – בייחוד למוסלמים. אודזה סיפר בעבר כי חשד בתחילה שמדובר במפלגה קיצונית אבל לאחר שנפגש עם כמה ממנהיגי התנועה, השתכנע שהם "לא גזענים מהימין הקיצוני כפי שהתקשורת השמאלנית היתה רוצה שנחשוב", אלא דווקא אנשים שחושבים כמוהו. הוא גילה, לדבריו, שהמפלגה היא בעצם "הבית הטבעי" עבורו.