גם בכפר הערבי
גם בכפר הערביIstock

הסלוגן שבחרו בעמותת יד לאחים לפני שנים רבות - "לא מוותרים על אף יהודי", קיבל בפסח האחרון משמעות מיוחדת.

"לפני שבע עשרה שנה גילו שתי נשים דתיות שאמן הביולוגית מסרה אותן לאימוץ ושהיא עצמה נישאה לבחור ערבי, ויחד הם הקימו משפחה חדשה בכפר ערבי בדרום הארץ", אומרת שורי קוסטליץ מיד לאחים.

לפני מספר שנים, אותן בנות, שהחליטו לא לוותר על אמא שלהן, מצאו אותה, יצרו עימה קשר ואף נחשפו לשתי אחיות נוספות שלהן המתגוררות באותו כפר ערבי. במהלך השנים ניסו השתיים לקרב את אימן ואחיותיהן והצליחו לשמור איתן על קשר.

לאחרונה החל מצבה של האם להידרדר מבחינה רפואית והיא הפכה לחולה סיעודית. "הבנות פנו אלינו לעמותה בבקשה לנסות לסייע לאמן לשוב ליהדות על מנת שתוכל להיקבר בקבורה יהודית", אומרים ביד לאחים, "כמובן שיצרנו קשר מיד עם האם ובנותיה והחלנו בתהליך שיקום עם עובדת סוציאלית מטעמנו שמסייעת להן מבחינה נפשית ומחזקת את זהותן היהודית".

כחלק מהתקרבותן ליהדות בליווי יד לאחים, ביקשו הנשים שמתגוררות בכפר הערבי בדרום הארץ לחגוג את פסח כהלכתו, עד כמה שאפשר. ביד לאחים התגייסו למשימה, ורכב מיוחד עם מתנדבי העמותה הגיע בערב החג לפאתי הכפר בו מתגוררות הנשים, נפגש איתן והעביר להן מצות מצווה ושאר צורכי הפסח כדי שתוכלנה לערוך את ליל הסדר הראשון שלהן בכפר כהלכתו.