עקיצה. ליצמן וכחלון
עקיצה. ליצמן וכחלוןצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

שר האוצר משה כחלון צפה את התגובות הצוננות בליכוד בתגובה לתוכניתו הכלכלית אותה הציג במסיבת עיתונאים, אך מתברר כי גם ב'יהדות התורה' לא מיהרו לחבק אותה.

"ברצוני לברך על הצעדים החשובים עליהם הודיע שר האוצר משה כחלון, שיביאו רווחה והקלה למשפחות ונכים. אך עם זאת יש לזכור, כי לא תיתכן מדיניות חברתית ללא שינוי מערכתי למען האוכלוסיה המתבגרת בישראל", הבהיר שר הבריאות יעקב ליצמן.

לדבריו, "לצד הצורך לסייע בהוזלת יוקר המחיה לצעירים ומשפחות שיש לברך על כך, אני קורא לראש הממשלה ולשר האוצר להתעשת ולהתגייס לטובת הסיעודיים ובני משפחותיהם. מדובר בפצצת זמן שמחמירה עם השנים ומכבידה על הדור הקודם.

"הגיע הזמן לקחת אחריות ציבורית ופוליטית ולממש מיידית את ההסכם הקואליציוני בתחום הסיעוד . זה הזמן לרפורמה ממלכתית בסיעוד, שתביא לצדק חברתי ולשינוי דרמטי באיכות חייהם של מאות אלפי ישראלים מהאוכלוסיה המתבגרת".

גם ח"כ מקלב הגיב לתוכנית שר האוצר להורדת מחירי הצהרונים והביע חששו כי זו תעיב על מימושן של תוכניות קיימות הפועלות לטובת הצהרונים.

"תכנית שר האוצר מבורכת וחשובה ובתנאי שלא תבוא על חשבון התכניות הקיימות, חשוב לסייע לערים אשר מוצבים במעלה הסולם הסוציו אקונומי אך שלא יהיה על חשבון הערים בהם הרמה הסוציו אקונומי נמוכה יותר, כבר היום בשיחות שקיימתי עם משרדי הממשלה עולה חשש לעלית מחירים בערים שסובסדו עד עתה, אנחנו יודעים להודות על דברים חשובים ששר האוצר מוביל, זה תוכנית חשובה אך עדיין חסרים הפרטים המעשיים להחלתה, עד לביצוע יכולים להיווצר פערים גדולים לא הוזכרה תכונית הצהרונים הקיימת ואנו מקווים שתכנית 'צילה' הקיימת בערים החרדיות לא תפגע", אמר.

מקלב הוסיף, "צריך לראות כיצד לא לפגוע בתוכניות דומות של הממשלה, אנחנו נעקוב אחר הדברים, האוצר לעיתים מכניס תקנות אשר פוגעות בציבור וחובתנו לעמוד על המשמר שלא תהיה פגיעה בשכבות החלשות שכיום מקבלות סבסוד ללא התניות".

כזכור, ח"כ מקלב יזם דיונים דחופים בנושא זה בוועדות הכנסת ודרש להטיל רגולציה על הצהרונים, "הצהרונים אינם מסגרת משלימה או קייטנה אלא חלק בלתי נפרד מיום הלימודים וממערכת החינוך, ולכן משרד החינוך והרשויות המקומיות צריכים להתייחס אליהם בהתאם בכל הקשור לתכנים הלימודים, למזון המוגש בו וכמובן לדמי ההשתתפות היקרים המושתים על ההורים", הבהיר מקלב בדיון שקיימה ועדת החינוך של הכנסת בעניין.