נתפסו על חם. שודדי עתיקות
נתפסו על חם. שודדי עתיקותצילום: היחידה למניעת שוד, רשות העתיקות

פקחי רשות העתיקות ושוטרי משמר הגבול עצרו אמש (שלישי) חוליית שודדי עתיקות אשר חפרה במערה באזור יער בית קשת שבגליל התחתון, במטרה לחפש אחר ממצאים עתיקים בעלי ערך.

הכוח הבחין בשלושה חשודים אשר חופרים במערה סמוך לאתר העתיקות חרבת דבורה. לאחר מארב שביצע הכוח, נעצרו השלושה, כאשר שניים עסקו בחפירות בתוך הבור והחשוד השלישי עסק בהוצאת האדמה ובשמירה על החוליה.

במקום נתפסו כלי עבודה ששימשו אותם לביצוע החפירות. השלושה, ערבים תושבי דבורייה בשנות ה-50 לחייהם, נעצרו לחקירה. חומר החקירה יועבר ליועמ"ש של רשות העתיקות לצורך הגשת כתב אישום.

לדברי ניר דיסטלפלד, מפקח היחידה למניעת שוד של רשות העתיקות בצפון, אמר כי "ממעקבים שביצענו ידוע לנו שזו אינה הפעם הראשונה שהחשודים מגיעים למקום ומבצעים חפירה לא חוקית בחיפוש אחר עתיקות. בתקופה האחרונה אנחנו מזהים חפירות לא חוקיות רבות בחיפוש אחר עתיקות באזור הכפר דבורייה, תוך גרימת נזק רב לאתרים.

''חשוב להדגיש שהסיכוי של אנשים מהיישוב למצוא עתיקות בעלות ערך בחפירה אקראית הוא אפסי, ומנגד, הנזק שנגרם להיסטוריה של כולנו הוא בלתי הפיך. מי שיתפס, נדאג למצות עימו את הדין", הבטיח.