Facebook
FacebookiStock

ביום ראשון הקרוב יערכו ישיבת בית אורות ומכון ''תורת המדינה'' כנס תחת הכותרת "ללמד בני יהודה קסת" שנועד להכשיר הוגי דעות וכותבים, בין היתר ברשתות החברתיות, שיתנו מענה יהודי הולם לכתיבה המערבית הליברלית שמקדשת, כלשון המארגנים, את השקפת העולם של ''מדינת כל אזרחיה''.

הרב יאיר קרטמן, סגן ראש ישיבת בית אורות וראש מכון תורת המדינה, אומר לערוץ 7 כי "יש מאבק תרבותי בין קדושה ויהדות לבין המערביות וזה מתפשט לכל תחומי החיים. המלחמה הזאת לא מתנהלת בחדרי חדרים והיא נחשפת בעוצמתה בכל אמצעי התקשורת. כדי לעצב את מדינת ישראל צריכים לדעת להלחם במלחמת התרבות הזאת, לדעת להתנסח, לבסס טיעונים, לקרוא נתונים ולדעת להתמודד.

''אנחנו מדברים כאן על כל התחומים. לדוגמא ערך המשפחה, האם משפחה זה דבר קיומי או סתם הסכם? האם אנחנו מקדמים משפחה קדושה עם אבא, אמא וילדים או לא. גם במלחמה - מה זה טוהר הנשק? ועוד ועוד. זו מלחמה על מכלול שלם של ערכים שיקבעו את עתידה של המדינה".

לדבריו אי אפשר להשאיר את המאבק רק לרבנים, "צריכים להכשיר את החבר'ה הצעירים שלא פחות חשופים למדיה הזאת. הסדנה מיועדת גם לרבנים, גם הם צריכים ללמוד את הכלים שיש היום. אנחנו פונים לצעירים ומבוגרים, לבחורי ישיבות וסטודנטים ולכל הקהל. עזרת הנשים כמובן פתוחה".