יעלון על האירוע בכנסת: שפל מוסרי

שר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון, הרצה הבוקר (חמישי) במגדלי הים התיכון בגני תקווה, והתייחס לדיון שהתקיים אתמול בועדה לביקורת המדינה בכנסת.

יעלון, שהוזמן לדבר על התמורות האסטרטגיות במזרח התיכון, פתח את דבריו בביקורת חריפה על התנהלותם של חברי הכנסת מהליכוד בדיון אתמול, מול ההורים השכולים.

"אי אפשר להתחיל הרצאה על התמורות האסטרטגיות במזרח התיכון והאתגר הביטחוני של ישראל מבלי להתייחס לאירוע המביש שהיה אתמול בכנסת ישראל כאשר פוליטיקאים תקפו הורים שכולים", אמר יעלון.

לדבריו, "כשאני מדבר על חוסר מנהיגות ועל ניווט לפי שבשבת רוחות רעות, ולא לפי מצפן אני מתכוון לאירועים מסוג כזה".

יעלון טען שאירועים מסוג זה, "נובעים מהקצנה בשיח, במעשה ובאופן חסר אחריות שמוביל אותנו לשפל מוסרי וכן, אחד האתגרים שאני רואה לישראל כאתגר פנימי זה לחזור לדרך שסטינו ממנה".

עוד הוסיף יעלון, "יש אצלנו שיח של הקצנה, אני לא יודע אם לתלות את זה במדיה החברתית בה אתה לא אחראי על מה שאתה אומר אבל פוליטיקאים מנצלים את זה כדי לקבל לייקים. כדי להסביר את המורכבות של מה שקורה בעזה אתה לא מקבל לייקים וזה חוסר אחריות של פוליטיקאים".

יעלון התייחס לאתגרים פנימיים נוספים, "יש שחיתות בנושאים רבים כמו צוללות וכדומה, ראש ממשלה שנמצא בכלא וראש ממשלה שנמצא בחקירות. אתגרים פנימיים אינם תלויים בחמאס או בדאעש אלא בנו ויש צורך במנהיגות שתנהל לפי מצפן ולא לפי שבשבת, אני מאמין שזה בכוחנו".