הדס מזרחי
הדס מזרחיצילום: מימון רחמים

הכתבה בעיתון 'הארץ' מקוממת, מכאיבה ושקרית. בעיניי, הסיבה לכתבה היא פחד מהציבור הדתי, שנמצא בכל מקום, מוביל בציונות, בחברה, בביטחון וביצירה.

יוסי קליין ועיתון 'הארץ' מרגישים שלוקחים להם את המדינה, שכביכול אמורה להיות שייכת להם ולהתנהל לפי דעת המיעוט שלהם. פתאום קם ציבור עם דעות שונות, ששותף למדינה מתחילת דרכה, תורם ומשפיע עם אנשים איכותיים ומעז להשמיע את דעותיו.

בני הציבור הדתי-לאומי הם מטובי בניה של הארץ. כל כך הרבה בנים ובנות נפלאים הקריבה הציונות הדתית על הגנת הארץ ועל יישובה. הכתב, יחד עם עיתונו, תוקפים כדי ליצור עוינות כלפי הציבור הזה. המאמר נוטף גזענות. תחליפו את המילים "דתיים לאומיים" במילים "ערבים ישראלים", ותראו איך יוסי קליין וחבריו נעמדים על הרגליים האחוריות בזעקות שבר. קוראים לזה צביעות ואנטישמיות.

כל המטרה של המאמר היא ליצור פירוד וריחוק, להדגיש את המחלוקת, לייצר שנאה ולהוכיח שאין לכותב דבר במשותף עם הציבור הדתי. אנחנו צריכים לקחת מאמר כזה כדי לברר לנו ולעם ישראל מהי האמת ומהי הדרך.

התשובה שלנו צריכה להיות הפוכה: חיזוק המשותף והדגשת הקרבה של הציבור הדתי, על כל גווניו, עם כלל החברה הישראלית.

אין מתאים מהתקופה שבה אנחנו נמצאים להזכיר לנו כמה יש לנו במשותף כעם. חג הפסח מציין שאנחנו עם אחד, עם היסטוריה ניסית משותפת. יום הזיכרון לשואה ולגבורה מזכיר את הפרעות שעברנו לאורך כל ההיסטוריה, ללא הבדל בין יהודי ליהודי. יום הזיכרון לחללי צה"ל ולנפגעי פעולות האיבה מבהיר שגם היום כולנו יחד מהווים מטרה אחת לשונאינו. יום העצמאות מעלה את הבניין הגדול והנפלא, הוא מדינת ישראל, שכולנו שותפים אליו ושותפים דרכו.

האחדות שלנו היא ששומרת עלינו. זאת התשובה האמיתית, דחיקת השנאה והגברת האהבה והשותפות. שנזכה מתוך האחדות הזאת לגאולה אמיתית ושלמה.

הדס מזרחי

אלמנתו של נצ"מ ברוך מזרחי הי"ד