גן השלוש
גן השלושצילום: דוברות מועצה אזורית נחל שורק

חייהן של שלוש נשים ששרדו את זוועות השואה, הסתיימו בטרגדיה קשה שכהן נספו בשנת 1954 במהלך שריפה שפרצה בסמוך למקום מגוריהן במושב "יסודות" שבמועצה האזורית נחל שורק.

היום ( חמישי), המועצה האזורית נחל שורק הנציחה את זכרן של שלוש נשים, בפינת חמד לזכרן במושב "יסודות".

השלוש, ציפורה רנרט ז"ל, רבקה טנצר ז"ל ושרה יוסקוביץ ז"ל, שהו יחד בצריף המטבח של המושב כשהן היו עסוקות במלאכת הכנת אוכל ליתר חברי המושב.

בזמן שעמלו במטבח, אש שניצתה באחת משמלות הנשים, גרמה להתפשטות השריפה. השתיים זעקו לעזרה וכששמע חבר המושב את זעקתן שפך בבהילות דלי מלא נוזלים במטרה לכבות את האש. דלי הנוזלים התברר לאחר מכן כנפט, מה שהפך את האש המקומית למלכודת מוות.

כחלק מפרויקט הנצחה לניצולי שואה, החליטה המועצה האזורית נחל שורק והעומד בראשה, אלי אסקוזידו על הקמת פינת חמד לזכרן במושב "יסודות", שתשמש את חברי המושב והמטיילים באזור.

ראש המועצה, אלי אסקוזידו, אמר "כל אחת מהן ושלושתן יחד מסמלות בעיני את חשיבות פרויקט ההנצחה של ניצולי השואה – פרויקט מרגש ועוצמתי ובזכות התודעה על הנשים הן לא תישכחנה מלב".

שריתה מנדל, שקרויה על שמה של שרה יוסקוביץ' ז"ל, הוסיפה "אני נושאת אותה באופן מתמיד ולעיתים חושבת בצער על השבט הגדול שיכול היה להיבנות ממנה – כמו לחברותיה בנות גילה ביסודות – ילדים, נכדים ונינים".

המועצה האזורית נחל שורק מקדמת מזה שנים את פרויקט הנצחת ניצולי השואה וקדמו לה יוזמות רבות, בניהן כתיבת 19 ספרים המספרים את סיפורם של ניצולי השואה המתגוררים במועצה.