עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר
עו"ד ניצנה דרשן-לייטנרצילום: יח"צ

באחרונה פתחה צפון קוריאה את שעריה לתיירים הישראלים לאחר שחתמה על הסכם תיירותי עם חברה ישראלית. מה שהאזרח הישראלי אינו יודע הוא זה שהמדינה המבודדת תורמת לפעילויות טרור נגד ישראל.

בשנת 1972, אירע פיגוע טרור בנמל התעופה בן גוריון ע"י 'הצבא האדום היפני' (JRA) והחזית העממית לשחרור פלסטין (FFLP) בתמיכתן של צפון קוריאה באמצעי לחימה ובמודיעין הכללי של המדינה. בפיגוע נרצחו 26 בני אדם ונפצעו למעלה מ-80.

כמעט 35 שנה לאחר מכן, בשנת 2006, ארגון חיזבאללה יזם מתקפה נגד ישראל ע"י חטיפת שני חיילים ישראלים ופתח באש נגד שטחי מדינת ישראל. התגלה כי גם באותה מתקפה, סייעה צפון קוריאה לפעולותיה של חיזבאללה בכך שחברה לארגון הטרור בלבנון ועזרה לאנשיו בבניית מנהרות ובאספקת נשק. מחבלי חיזבאללה אף נסעו לצפון קוריאה למחנות אימונים במימון איראני ע"מ להשתפר ביכולות התקיפה שלהם כנגד ישראל.

ארגון "שורת הדין" שמייצג את קורבנות המאורעות קורא לציבור הישראלי להמנע מיצירת קשרים תיירותיים עם קוריאה הצפונית מפני שנתונים מתביעות קודמות נגדם מראים כי המדינה אחראית על פציעות ופגיעותיהם של התובעים ופועלת בעד טרור בישראל לאורך שנים.

נשיאת ארגון "שורת הדין", עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר, קוראת למדינה לאסור נסיעה לפיונגיאנג. "צפון קוריאה נותנת תמיכה וסיוע לחיזבאללה שביצעו את מעשה הטרור כנגד ישראל. מדינת ישראל צריכה לאסור כניסת ישראלים לצפון קוריאה ביחוד בעקבות העדר יחסים דיפלומטים.

"אם משהו חלילה יקרה לאזרח ישראלי שם, לא יהיה מה לעשות בנידון", היא מזהירה.