אורי ששון. מדליה שהביאה את האליפות היוקרתית
אורי ששון. מדליה שהביאה את האליפות היוקרתיתצילום: איגוד הג'ודו

בימים אלו מתקיימת בפולין אליפות אירופה בג'ודו, הנחשבת לאליפות יוקרתית ביותר.

במקביל לקיום התחרויות, הודיעו היום (חמישי) באיגוד הג'ודו העולמי כי האליפות הבאה תתקיים בלא אחרת מאשר ישראל.

מדובר בהישג יוצא מן הכלל עבור ענף הג'ודו בישראל, ענף שצבר תאוצה לאחרונה עם זכייתם של ירדן ג'רבי ואורי ששון במדליות ארד באולימפיאדת ריו האחרונה שהתקיימה בקיץ.

ישראל נחשבה למועמדת מובילה לארח את התחרות, בין היתר בשל הישגי הג'ודוקאים הישראלים באליפויות ובתחרויות הרבות לאורך השנה.

שרת התרבות והספורט מירי רגב, בירכה על ההחלטה לקיים את האליפות היוקרתית בישראל בשנה הבאה, כשאמרה כי זו "תעודת כבוד לספורט הישראלי והוכחה למעמדו הרם ולהישגיו של ענף הג'ודו הישראלי בעולם ולא רק בישראל".

עוד אמרה רגב, "אני מברכת על החלטת איגוד הג'ודו האירופי לקיים את אליפות אירופה בישראל. יש חשיבות עצומה לקיום אירועי ספורט בינלאומיים בישראל".

לדבריה, "משרדי פועל להגדלת והרחבת המגמה של אירוח תחרויות ואליפויות כפי שקרה בשנה החולפת וכפי שיקרה בעוד מספר חודשים באליפות היורובאסקט שאותה נארח. ההחלטה הזו היא אות הוקרה למעמד הג'ודו ומחזק את עמדתי שיש לתמרץ עוד יותר את ענף הג'ודו שמביא בכל פעם מחדש גאווה גדולה למדינת ישראל".

"שוחחתי עם יו"ר איגוד הג'ודו הישראלי משה פונטי וברכתי אותו על ההישג שמביא כבוד לספורט הישראלי ושבזכות קשריו ועבודתו המצוינת מול האיגוד הבינלאומי, אנו קוצרים את הפירות. אני אפעל שמדינת ישראל תיתן את הערבויות הנדרשות ותסייע בתקצוב אליפות אירופה כמתחייב מהמדיניות שאותה אני מובילה", הבטיחה השרה רגב.

כעת עומדת בפני ראשי האיגוד התלבטות היכן לקיים את האליפות היוקרתית, בתל אביב או בירושלים. לא מן הנמנע כי האליפות אכן תגיע לבירה, כשראש עיריית ירושלים ניר ברקת לוחץ על קיום התחרויות והמשחקים בהיכל הפיס ארנה שבבירה, כשהיכל מנורה מבטחים התל אביבי כבר אירח בעבר את אליפות אירופה עד גיל 23.