הנשיא ריבלין
הנשיא ריבליןצילום: מארק ניימן/לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נשא אמש (חמישי) דברי ברכה בטקס הענקת פרס "העובד המצטיין" ע"ש נח מוזס ז"ל, המתקיים זו השנה ה-41, ובמהלכו הוענקו 25 פרסים למצטיינים. גם נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש השתתף באירוע.

בפתח דבריו ספד ריבלין למשה ורדי ז''ל, לשעבר עורך "ידיעות אחרונות" שהלך לעולמו. "עיתון הוא הטיוטה הראשונה של ההיסטוריה. לערוך עיתון זה לכתוב היסטוריה. ב-1989, העמוד הראשון של 'ידיעות' עוד היה שחור לבן, והכותרת הייתה הכול. ב1991 כשמשה ורדי ערך את העיתון, העיתון כבר היה צבעוני, והכותרת יחד עם התמונה, סיפרו סיפור ואת הסיפור הזה, משה סיפר היטב.

"בשתי מילים ובתמונה אחת משה סיפר סיפור שלם. היו שאהבו את זה, היו שהתקוממו נגד זה, אבל ממרחק הזמן ברור שמשה היטיב להבין את הנפש האנושית, ובמרכזה את הצמא לסיפור טוב", תיאר ריבלין.

בדבריו אמר הנשיא כי הוא נרגש לנוכח ההתפעלות לה זוכה ישראל בעולם, ההערכה וההוקרה על הישגי המדינה, היצירתיות, החדשנות, ההצטיינות והחינוך. הוא הדגיש כי תכונות אלו יחד עם ערנות מתמדת ניצול הזדמנויות, אופטימיות ואמונה הן התכונות שמבדילות בין עובד רגיל למצטיין.

"העובדים והעובדות המצטיינים בטקס הזה הם הפנים והשמות של תעוזה וחדשנות, וגם של אופטימיות ואמונה ותשומת לב", המשיך הנשיא ואמר: "כל אחד ואחת מכם תוארו כמי שגבולות האחריות של התפקיד שלהם הם רק המלצה עבורם, ועם זאת כאנשי צוות שרואים את חברי הצוות שלהם ונמצאים איתם".

ריבלין אמר עוד כי "רוח ההצטיינות שמאפיינת אתכם היא הרוח שאיתה בונים עם, בונים חברה, מדינה, עולם. ההצטיינות שלכם איננה רק מקור גאווה, היא מקור של למידה והשראה לכולנו. המשיכו לדחוף אותנו קדימה".

נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש אמר באירוע כי "הצלחתו של כל מקום עבודה, טמונה באנשיו המוכשרים ונכונותם להשקיע את מלוא מרצם במקום עבודתם. וכאלו הם הזוכים שלנו- אנשים טובים וישרי דרך, מלח הארץ. הזוכים הוכיחו לאורך השנה החולפת כי הם מחזיקים בשורה של תכונות נעלות, אשר הפכו אותם למצטיינים במקום עבודתם- חריצות, מקצועיות, דבקות במטרה, מסירות ויצירתיות.

''אלו הם עובדים המביעים אכפתיות כלפי הסובב אותם ומעוניינים ליצור מציאות טובה יותר לחבריהם ולהם, ולכן השקיעו רבות על מנת להפוך את מקום עבודתם למקום שנעים לעבוד בו, העלו את רמת התפוקה והפכו למקור לדוגמה והערצה בקרב עמיתיהם לעבודה. לצערי, כיום בישראל חסרים עובדים מקצועיים ומוכשרים לעבודה בתעשייה".

לדבריו ממשלת ישראל צריכה להציב לעצמה כמשימה לאומית, להוביל את הכשרתם של צעירים מוכשרים למקצועות התעשייה, ''בהם יוכלו לפרנס את משפחתם בכבוד ולתרום לצמיחתה ושגשוגה של הכלכלה הישראלית".

העובדים המצטיינים: יעקב לליש, עשות אשקלון תעשיות בע"מ, ד"ר אברהם פרץ משרד הבריאות – נציבות שירות המדינה, יוסי ליטיציבר מנועי בית שמש, ד"ר איל סהר – הדר מקורות חברת המים הלאומית, עובדחיה גולדפיינר רפא"ל מערכות לחימה מתקדמות, שלומית וילדר משרד הביטחון, דוד גרוס מועצה מקומית מיתר, קלרינה קופילוב ספיר תעשיות פלסטיק, אבהר אשרי חברת החשמל, דניאלה מלקס מלון שרתון תל אביב, אריאל מזרחי טבע תעשיות פרמצבטיות, מרינה גיליעדוב עלבד FEM, סאלח פחדאלדין חברת נמל חיפה, עזריאל רוזן מועצה מקומית גן יבנה, יונתן שפץ רפאל תעשיות מנופים, ענת דוד כתר פלסטיק, כוכי עובדיה עיריית באר שבע, אלכסיי רוסינסקי נילית, אילן חיים מיטשניק עיריית קרית אתא, רפי משה, כוורת רשת חנויות נוחות לחיילים, ג'מיל ג'ריס מפעל מתכת חניתה מקבוצת kennametal, משה צעירי איגודן אגוד ערים דן לתשתיות איכות הסביבה, ניר אנגרט רשות הטבע והגנים, לאון סגל גלעם, ניר בניש רשת עמל 1 מכללת מקס פיין.