משה יעלון
משה יעלוןצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

שר הביטחון לשעבר משה יעלון תקף היום (שבת) ב"שבתרבות" בעפולה את שר הביטחון הנוכחי אביגדור ליברמן.

. "תשאלו את עצמכם אם כל המילים שנזרקו לחלל האוויר כשהייתי שר ביטחון, ביקורת על מה שנעשה, לחסל את חמאס, אולטימטום של 48 שעות להנייה, חומת מגן 2 באיו"ש, סיכול ממוקד עם מטוסים באיו"ש, אז למה הוא לא עושה את זה?", תקף יעלון. "ולכן כשאנשים מתנהגים כך, אני בסופו של דבר גם לא מוכן לקנות מהם מכונית משומשת, אני לא סומך עליהם".

על המשך דרכו הפוליטית, אמר יעלון כי הוא יודע שאי אפשר לעשות את זה לבד ולכן הוא בונה את כוחו הפוליטי ואינו פוסל את האפשרות לחיבורים. "גם בליכוד יש אנשים שמרגישים אי נחת מהדרך הנוכחית, אני בכוונה משאיר את הכל פתוח ואת ההחלטה הפוליטית שלי אשאיר לבוא העת", אמר.

"אני רוצה להגיע לכמה שיותר אנשים, אנחנו נפגשים כולם עם כולם. אני נפגש עם מי שנקרא מבחינתי ימין ממלכתי ומרכז, אני פוגש אנשים מהציונות הדתית שבאים אלי, אנשים מהליכוד שבאים אלי. ימים יגידו אילו חבירות יהיו לקראת הבחירות הבאות".

לגבי הקבינט בתקופתו הוסיף: "השכלנו לקבוע מדיניות ברורה ביחס להתפתחויות באזור, אבל הקבינט היה נוראי. שרים התעסקו בפוליטיקה".

על עזיבת הליכוד אמר "אני לא עזבתי את הליכוד. הליכוד עזב אותי. הגעתי לליכוד ומצאתי את עצמי במלכוד שבגללו אני לא יכול להמשיך בתנועה. אני מתכוון להתמודד על הנהגת המדינה".

על פרשת אלאור אזריה טען יעלון, "אם הוא היה מודה ומביע חרטה בשלב מוקדם יותר זה היה נגמר אחרת. שרון גל וישראל ביתנו נכנסו לתמונה ונהלו קמפיין נגדי".