לאה גולדין לראש הממשלה: הפכת אותנו לאויב העם

ראש הממשלה בנימין נתניהו התנצל הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה על הויכוח הסוער שהתפתח בשבוע שעבר בין ח"כים מהליכוד להורים ששכלו את בניהם במבצע "צוק איתן".

"אני מבקש לומר כמה מלים למשפחות השכולות. עם ישראל כולו מאוחד סביבכן. אתם שאיבדתם את היקר מכל למען ביטחון ישראל. אנו יודעים שתקומת ישראל כרוכה במחיר כבד מנשוא. כראש משפחה וכבן למשפחת השכול, שמעתי את הדברים שנאמרו בשבוע שעבר בכנסת בלהט הויכוח. אני מיצר על כך שהדברים נאמרו – היה צורך להתנצל על כך מיידית וטוב שהדבר נעשה", אמר נתניהו.

בפתח דבריו התייחס נתניהו ליום הזיכרון לשואה ולגבורה שיפתח הערב. "אני אדבר הערב ביד ושם על המשמעות הכבירה של המעבר משואה לתקומה – מעם שהוא עלה נידף ברוח וחסר מגן – לעם ריבוני שהוא עם כוח מגן מהחזקים בעולם".

נתניהו הוסיף וציין, "בשנים האחרונות הממשלות בראשותי הגדילו באופן משמעותי את התקציבים לניצולים שחיים בקרבנו. אנחנו חייבים להבטיח שהכסף הזה יגיע לניצולים ובעניין הזה אני יודע שיש לנו עוד מה לשפר ומה לתקן. לכן החלטתי לעמוד באופן אישי בראש צוות שרים שיכלול את שרי האוצר, הבריאות, הרווחה, השיכון והמשפטים. אנחנו נעבוד יחד ובהקדם כדי להבטיח איכות חיים וקיום בכבוד לניצולי השואה בשארית חייהם. אין לנו מחויבות גדולה מזו".

ראש הממשלה התייחס בדבריו גם לשביתת המחבלים ומימונם בידי הרשות הפלסטינית, "בסוף השבוע הבהרתי שהרשות הפלסטינית צריכה להפסיק לממן מחבלים שיושבים בכלא ולהפסיק לממן משפחות של מחבלים שנהרגו במהלך ביצוע פשעיהם. זהו מבחן פשוט וחד לרצונם של הפלסטינים בשלום. אי אפשר להיות בעד שלום עם ישראל ובמקביל להדיר ולממן רוצחי ישראלים ורוצחי חפים מפשע אחרים. באשר לשביתת האסירים שכוללים רבים מבין אותם רוצחים, אנחנו מובילים מדיניות נחשה ואחראית, על פי הנורמות הבינלאומיות ולא על פי תכתיבי מחבלים".