בנייה
בנייהפלאש 90

בישיבתה היום צפויה הממשלה לאשר הסכם כלכלי עם ממשלת סין, הסכם שיאפשר את הבאתם לישראל של אלפי עובדים מסין לענפים שונים, ואולם מתברר כי סעיף בהסכם קובע כי הפועלים הסיניים לא יועסקו ביהודה ושומרון.

בראיון ליומן ערוץ 7 מתייחס יו"ר מועצת אפרת, עודד רביבי, להסכם ולסעיף הנחבא בו וקובע כי מה שמכעיס בהסכם הוא "ההפרדה החלוקה ויצירת ההבדלים בין מדינת ישראל ליהודה ושומרון. כל פעם מקומם אותנו כשזה מגיע ממשלות זרות, ולצערנו מדי פעם אנחנו מופתעים לראות שהממשלה שלנו עושה את זה בעצמה".

בהקשר זה הוא מזכיר את ההסכם שנחתם בין מד"א לצלב האדום ופרשת המדבקות שהודבקו על אמבולנסים ביהודה ושומרון, "בשיטת סלאח שבתי, כאילו אין הסכם וכאילו עובדים על כל העולם", כלשונו. כעת, הוא אומר "אנחנו רואים שבאותיות הקטנות יצרו הפרדה בין מדינת ישראל הקטנה למדינת ישראל הגדולה".

כשנשאל רביבי אם אינו מקבל את הטענה לפיה ממשלת ישראל מעצמה אינה רוצה בכך, אך היא נאלצת לקבל את התכתיב הסיני אם היא חפצה בהסכם עם הממשלה הסינית, הוא דוחה את הטענה מכל וכל. לדבריו אין כל מקום לתלות את הסעיף בסכנה שלכאורה קיימת לביטחונם של הפועלים לו יעבדו ביהודה ושומרון. "גם אם הדברים נכונים אפשר היה לחתום על ההסכם ולנתב את הפועלים בפועל לאתרים שבהם הם רוצים לעבוד. לטעון שאלו אזורים מסוכנים זה אפילו לא בדיחה גרועה. אם מסוכן שתתכבד הממשלה ותדאג לביטחונם של חצי מיליון התושבים שגרים פה ושלא יחיו בסכנה, אם זה מסוכן אזכיר שרוב הפיגועים ופעולות האיבה קרו בשטחי ישראל הקטנה ולא ביהודה ושומרון".

בפועל מספר רביבי על לחצים שהוא ואנשי ההתיישבות מפעילים על שרים בממשלה על מנת שאלו יתנגדו להחלטה. לדבריו, במקביל הוא מקבל הודעה לפיה מטרת הליכוד היא להגיע לשלושים מנדטים בבחירות הבאות, אך בהתנהלות שכזו "שלא יופתעו שביהודה ושומרון לא בדיוק יזכרו שהייתה כאן ממשלת ימין ויתנו לה תמיכה פעם נוספת".

רביבי אינו מוכן לשמוע גם על עסקה סיבובית שבה הפועלים הסינים יחליפו פועלים אחרים שיועברו מאזור גוש דן לאזורי יו"ש. הוא מסרב לטשטוש העובדות וקובע: "יש חופש תעסוקה וכל אחד עובד איפה שהוא רוצה וקבלנים בונים איפה שהם רוצים. אנחנו מדינה דמוקרטית. ממשלת ישראל חותמת על הסכם שבו היא יוצרת הפרדה וחלוקה ושני מעמדות. זה מקומם. אנחנו שומעים שממשלת ישראל נלחמת בחרמות וסימון מוצרים והנה זה מה שהיא עושה. לא נעבור על כך בשתיקה עד שממשלת ישראל תתעשת ותשנה את ההחלטה בנושא הזה".