מתוצאות האמת בבחירות לנשיאות צרפת עולה כי בסיבוב הראשון, בתום ספירה של 20 מיליון קולות, מועמדת הימין הקיצוני מרין לה פן מובילה עם 24.38% אחוזי תמיכה.

אחריה מועמד המרכז עמנואל מקרון עם 22.19%, פרנסואה פיון עם 19.63% וז'אן-לוק מלאנשון עם 18.09%.

לה פן תתמודד מול מועמד המרכז עמנואל מקרון בסיבוב השני שיתקיים ב-7 במאי. נשיא צרפת פרנסואה הולנד צלצל למקרון כדי לברך אותו על עלייתו לסיבוב השני.

מוקדם יותר, לאחר פרסום המדגמים, יצאה לה פן לברך את תומכיה במטה מפלגתה "החזית הלאומית". "חברים, אתם הבאתם אותי לסיבוב השני", אמרה. "הבאתם הרבה כבוד. התוצאות האלה היסטוריות. זוהי אחריות עצומה. זוהי אחריות שהאזרחים קיבלו. הצרפתים צריכים לעשות את הבחירה הזו שתשנה הרבה במדיניות הצרפתית בסוגיית ההגירה והטרור".

מועמדת הימין הקיצוני הוסיפה: "התוצאה היסטורית. היא מטילה עליי אחריות עצומה להגן על האומה הצרפתית, על האחדות שלה, על הביטחון שלה, על התרבות שלה, על השגשוג שלה ועל העצמאות שלה. הדבר העיקרי שנמצא על כף המאזניים בבחירות הללו זו הגלובליזציה המשתוללת שמסכנת את הציביליזציה שלנו".

"אני הנציגה של העם. אני מציעה איחוד לאומי", אמרה לה פן ומתחה ביקורת על יריבה מקרון כשאמרה כי השינוי בצרפת לא יבוצע על ידי "יורשו של הולנד".