נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, נשא הלילה ׁ(שני) נאום נגד האנטישמיות, שהועבר בשידור וידאו לאסיפה הכללית של הקונגרס היהודי העולמי בניו יורק.

בנאום שנשא בערב יום השואה, הגדיר טראמפ את ישראל כ"אומה גדולה".

"ביום השואה, אנחנו מסתכלים אחורה אל הפרק האפל ביותר בהיסטוריה. אנחנו מתאבלים, זוכרים, מתפללים ומתחייבים: לעולם לא עוד. אני אומר זאת באופן ברור", דברי טראמפ.

הוא הוסיף כי "המוח לא יכול להבין את הכאב, את הזוועה ואת האובדן. שישה מיליון יהודים, שני שלישים מיהודי אירופה נרצחו על ידי הנאצים. הם נרצחו בידי רשעים שאין מלים שיכולות לתאר אותם ואין לב אנושי שמסוגל לשאת את מעשיהם".

"היום, כמה עשורים אחרי השואה, אנחנו חוזים באומה גדולה, שעלתה והתהפכה - ורואים מגן דוד מתנופף בגאווה על דגל מדינת ישראל. זהו סמל להתמדה היהודית. זוהי אנדרטה לכוח בלתי מתפשר. אנו זוכרים את המלים המפורסמות המיוחסות לתיאודור הרצל: אם תרצו, אין זו אגדה. זו לא אגדה", הצהיר טראמפ.

הוא גם הבטיח להילחם באנטישמיות ובקנאות והתייחס באופן מיוחד לאיומים האיראניים על ישראל. "אנחנו חייבים להדוף דעות קדומות ואנטישמיות בכל מקום בו הן נשמעות. חובה עלינו לנצח את הטרור. אסור לנו להתעלם מאיומי המשטר האיראני שמדבר בגלוי על השמדת ישראל. אנחנו לא יכולים לתת לזה להיאמר. יידעו כולם ברחבי העולם - אמריקה עומדת איתנה תמיד לצד מדינת ישראל".