אלכס אנסקי
אלכס אנסקיצילום: Moshe Shai/FLASH90

אלכס אנסקי, שחקן ומגיש בתחנת גלי צה''ל, תקף בתכניתו את חבר הכנסת משה גפני שקרא לאברכים ללמוד תורה ולא ולהתגייס לצה"ל.

אנסקי טען כי ח"כ גפני מסתמך בטענתו על "מעשיות שנמצאות רק בפירושים, במדרשים – שמקצתם מדרשים מאולצים באגדות, ולא סתם מאולצים – מגוחכים, ומאחורי כולם יש אינטרס".

לשיטתו של אנסקי, "מי שנוח לו, עייף לו, קשה לו, כבד לו לעבוד כל בוקר, להשכים קום ולהתייגע, הוא רוצה לחיות על כתפי הציבור – מבחינה כלכלית או מבחינה ביטחונית, כמו למשל מר גפני ויהדות התורה המפלגה שלו".

התנועה למדינה יהודית: לפטר את אנסקי

בעקבות הדברים החמורים, פנו מאזינים לתנועה למדינה יהודית אשר שיגרה מכתב בהול למפקד גל"צ ירון דקל.

"לא ברור מהיכן העזות לומר דברים אילו על התורה שבעל פה- כמובן שבדבריו אילו משקף את דעתו השגויה בלבד ואינה נוגעת לכלל העם היהודי", נאמר במכתב.

לטענת התנועה למדינה יהודית, דברים אלו מצדיקים את הטענות להדרת דתיים בצה"ל, "תמוה לחשוב כי מגיש רדיו שם עצמו אוטוריטה לבקר מאמרים ופירושים אשר הינם תוצאה של לימוד ארוך ומפרך".

בהקשר לדברים שאמר נגד הציבור החרדי אומרים בתנועה, "מומלץ לאנסקי לבקר באחת השכונות החרדיות וללמוד דבר או שניים על גמילות חסדים ועזרה לזולת אשר אינה מבחינה בין דתי לחילוני - בניגוד לאנסקי".

"גוף ממלכתי ומגיש בתחנה צבאית הממומנת מכספי הציבור כולל של החרדים, אשר אמור להיות סמל הסובלנות והכבוד הצה"לי, מתבטא במילים פוגעניות וחריפות כנגד תורת ישראל, רבני ישראל וכנגד ציבור שלם". אשר על כן, דורשים בתנועה למדינה יהודית לפטר את אלכס אנסקי מהגשת התכנית".