חיילת בגדוד קרקל
חיילת בגדוד קרקלצילום: פלאש 90

הוויכוח שהחל מעל דפי ערוץ 7, לגבי האופן בו סיקר ערוץ 1 את קמפיין "אחים לנשק" נגד שירות נשים ביחידות קרביות, סיפק בסוף השבוע את הרקע לדיון בין עתונאים בתוכניתו של אראל סג"ל בגלי צה"ל.

ביחד עם המנחה האורח, דוד ורטהיים מאתר "וואלה", ראיין סג"ל את איש ערוץ 7, גיל רונן, וביקש לשוחח גם עם כתבת הערוץ הראשון, מורן שכניק. שכניק סירבה להשתתף בדיון והסתפקה בשיגור תגובה כתובה.

רונן הצהיר שפרוייקט שילוב נשים ביחידות הקרביות הוא "פרוייקט נפל" ואמר שהגורמים שעומדים מאחוריו גם הצליחו לשכנע את הצבא לקצר את משך השירות של הגברים בכדי ליצור באופן מלאכותי מחסור בלוחמים.

"למה צה"ל פוגע בעצמו? זה לא הגיוני", תמה. "אף אחד לא חושב שגדי אייזנקוט הוא לא ציוני ורוצה לפגוע במדינה. התשובה היא שיש פה הפגזה של ארטילריה תודעתית בלתי פוסקת מתוך התקשורת, ובתוך התקשורת יושבות הרבה מאוד עתונאיות שמושפעות מאוד רעיונית מתנועת הפמיניזם הרדיקלי".

מתגובתה של שכניק עלה שלפי דעתה, יש לשנות את העולם – ובכלל זה גם את "שירות הלחימה" – כך שיתאים לפיזיולוגיה הנשית.

"קמפיין חשוך"

"מר רונן מוביל קמפיין אנטי-פמיניסטי חשוך", אמרה, "והוא מרבה להשתמש במונח 'פמיניזם רדיקלי' כקלישאה מיזוגנית. אולי כדאי שישכיל ללמוד פמיניזם רדיקלי מהו – פמיניזם שמבקש לשנות את העולם כך שיתאים גם לנשים וגם לגברים, ולא יתעלם מהצרכים הפיזיולוגיים של נשים בעולם שמותאם לצרכים פיזיולוגיים של גברים. לענייננו, מדובר בהתאמת שירות הלחימה לנשים ולא בהדרת הנשים ממנו.

"באמתלת שווא כי הוא מנסה להגן על נשים מפציעות הכרוכות באימונים, מר רונן מתעלם מהעובדה הפשוטה שנשים לא רוצות, לא מבקשות ולא זקוקות להגנתו, או לאישור שלו להיות עצמן", הצהירה שכניק. "קל לומר שנשים נפצעות יותר מגברים כאשר נכפה עליהן שימוש בציוד לחימה שאינו מותאם לגופן. יקר יותר, אך נדרש לרכוש ציוד לחימה ייעודי, תהליך שצה"ל עצמו כבר החל בו.

"מר גיל רונן היקר: מי שמך להחליט על גופנו, על חיינו, על עתידנו – הם שלנו בלבד", הוסיפה. "ואם אנו בוחרות להגן על מדינת ישראל, מדינת ישראל תקבל אותנו בברכה, ותציג אותנו בכל החזיתות, כטייסות, כשריונריות, כחובלות, כקצינות, כחיילות, כאזרחיות וכנשים, ואפילו אתה וחבריך לתנועת אחים לנשק הקיצונית והמסוכנת לא תצליחו למנוע זאת, גם אם עצם המחשבה על כך מבהילה".

סג"ל הגיב לתגובה ואמר: "להזכירכם, מדובר בעתונאית שאמורה לדון באופן ענייני בנושא, האם שירות נשים טוב או לא טוב, האם יש בעיות או אין. והתשובה הזו מגוחכת, כי במלחמה, בדאע"ש לא יגידו 'סליחה, אנחנו מתאימים את הלחימה שלנו לנשים'. איזה מגוחך זה!"