ליצמן ואריאל בתל שבע
ליצמן ואריאל בתל שבעצילום: דוברות

שר הבריאות יעקב ליצמן סייר הבוקר (שלישי) במועצה המקומית תל שבע יחד עם שר החקלאות אורי אריאל האחראי מטעם הממשלה על רשות הבדואי.

אל השרים הצטרף מנכ"ל הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים, יאיר מעיין. בסיור הוצגו חוסרים ופערים בשירות הבריאות לאזרחים הבדואים, על רקע נתונים על שיעורי התחלואה הגבוהים בקרב ציבור זה.

בפגישת עבודה שנערכה במרכז השיקומי בתל שבע נידונו נושאי הבריאות של התושבים. בין היתר נבחנה בחיוב האפשרות לתגבר טיפולי שיניים לילדים מוגבלים במסגרת המרכז השיקומי, וכן הרחבת פעילות טיפות חלב באזור. בנוסף הוחלט על הקמת תחנות מד''א נוספות ביישובים הבדואים.

כמו כן, השרים סיכמו על הקמת מוקדי רפואה דחופה בהתאם לקריטריונים, קיצור תורים לתחום התפתחות הילד, הגברת שירותי מד"א ועוד שורה ארוכה של נושאים הקשורים לייעול וקידום מערך הבריאות של התושבים מהמגזר הבדואי בנגב.

שר הבריאות ליצמן אמר כי יש צורך להביא לשינוי מערך שירותי הרפואה בנגב ככלל ולמגזר הבדואי בפרט. ''נפעל במשותף כדי לקדם את איכות הרפואה לתושבים במטרה לספק שירותי חירום ובריאות לכלל האוכלוסיות בישראל ללא הבדל גזע ודת, תוך מתן דגש ליישובי הפריפריה", אמר.

שר החקלאות אריאל האחראי מטעם הממשלה על רשות הבדואים אמר ״הרשויות במגזר הבדואי נמצאות במקום הנמוך ביותר בסולם הסוציו-אקונומי ואנחנו פועלים לשנות זאת לאלתר. הסיור היום עם השר ליצמן היה חשוב ביותר ואני מאמין שיחד נקדם את הבריאות במגזר הבדואי. זה חשוב ונכון לחברה הבדואית ולמדינת ישראל״.

יאיר מעיין, מנכ"ל הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים, אמר כי "יישובים בדואים סובלים מפערים גדולים בהשוואה ליישובים היהודיים והמדינה פועלת כעת במסגרת תוכנית החומש החדשה בהיקף שלושה 3 מיליארד ש''ח לצמצום הפערים".