"שופטות בג"ץ - פרי חינוך קלוקל"

יו"ר סיעת יהדות התורה בכנסת, ח"כ מנחם אליעזר מוזס, מבקר היום (שלישי) באופן חריף את החלטת בג"ץ בנושא השבת ומתייחס לפרישת המפלגות החרדיות מהקואליציה בעיריית תל אביב.

"יזמתי היום דיון חירום עם נציגי המפלגה בכנסת על מנת לדון בנושא השבת", מספר מוזס, "לא יתכן שבמדינת יהודים יש מצב שאנשים מחללים את השבת במצוות הבג"ץ. לצערי השופטות בבג"ץ, שהן פרי החינוך הקלוקל הישראלי, אומרות בפסיקה ש'ליום המנוחה יש כל מיני וריאציות' ולא כפי שאנחנו רגילים שיום השבת הוא 'יום מנוחה וקדושה'. חבל שאת החלק של הקדושה אין להם כי הם כבר נולדו לדור הזה בו ליל שבת זה השתוללות הנוער, הוללות ושיכרות. צריך לשאול את השר לביטחון הפנים כמה כסף המדינה מוציאה וכמה שוטרים צריך לליל שבת".

בג"ץ חצה קו אדום?

"בג"ץ אכן חצה קו אדום. כל הסיפורים על דרעי שכן הביא בזמן תקנות או לא הביא בזמן תקנות הוא לא רלוונטי. אני אמרתי לדרעי לפני חודש: חבל על המאמץ עם התקנות, כי הרי בג"ץ שוב יפסול את התקנות. יש רק עצה אחת: להביא את פסקת ההתגברות שבג"ץ לא יכול להחליט ולבטל חוקי כנסת".

הבית היהודי והליכוד תומכים בדרישה שלכם?

"אנחנו בקשר הדוק עם הבית היהודי וחברי כנסת מהליכוד שרואים בחומרה רבה את פסיקת בג"ץ".

מה הדרישה מראש הממשלה?

"יש לנו דרישה מראש הממשלה שאתו אנחנו חתומים על הסכם קואליציוני. כל פסיקה שבה בג"ץ יפגע בסטאטוס קוו - הממשלה תתקן. חייבים לחוקק את 'פסקת התגברות'. אם כחלון ומפלגתו לא יפסיקו להיות ה'פיינשמקרים', מגני הבג"ץ, אני לא רואה איך אנחנו נצא מהגלגל הענק הזה".

תפרשו מהקואליציה אם תהיה פגיעה בשבת?

"השבת יותר חזקה מהקואליציה וכל מושג אחר. השבת הפילה שתי ממשלות, ממשלת רבין וממשלת ברק. כל מי שמתחיל עם השבת לא גומר טוב. אני בטוח שראש הממשלה ישכב על הגדר למען השבת לא פחות מאשר התאגיד. השבת היא התאגיד של כל עם ישראל".

מעולם לא נלחמת על התאגיד או רשות השידור שמחללים שבת.

"יש מושג של סטטוס קוו. אני לא הולך ולא מסוגל לתקן הכל. בשנת 56', כשהמפד"ל רצתה להביא את חוק השבת, אגודת ישראל קיבלה החלטה לא לתמוך. אנחנו לא יכולים לתמוך שתחבורה ציבורית כן מותרת בשבת. אנחנו עומדים ודורשים לא לפגוע במה שעדין מאחד את עם ישראל".