בנאום שנשא בקונגרס לרגל יום הזיכרון לשואה אמר נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, כי גם התקפות של מחבלים על קהילות יהודיות ואפילו התקפות על מדינת ישראל הן ביטויים לאנטישמיות.

טראמפ ציין שהשנה היא השנה הראשונה בה הטקס נערך ללא נוכחותו של אלי ויזל.

"הייתם עדים לרשעות ומה שראיתם הוא מעבר לכל תיאור", אמר לקהל שמורכב בחלקו הגדול מניצולי שואה. "רבים מכם ראו את כל משפחתכם נרצחת. ראיתם את הרעב והעינויים. ראיתם את הניסיון המאורגן להשמיד עם שלם – עם גדול, עלי לומר".

"שרדתם את מחנות המוות בכדי לספר את סיפוריכם", הוסיף. "ולמרות כאבכם הגדול אתם מאמינים באמירתו של אלי (ויזל), כי 'למען המתים והחיים עלינו לתת עדות'. לשם כך אנו נמצאים כאן היום".

"שניים מתוך כל שלושה יהודים באירופה נרצחו", הדגיש. "אבל אפילו היום, יש מי שמבקשים לשכוח את העבר. יש כאלה המלאים בכל כך הרבה שנאה שהם רוצים למחוק את השואה מההיסטוריה. אלה שמכחישים את השואה הם שותפים לרשעות הנוראה הזו. לעולם לא נשתוק שוב בפני הרשע".

טראמפ דיבר על האנטישמיות של ימינו, ואזכר בהקשר זה את האנטישמיות בקמפוסים ואת האיומים על יהודים במקומות שונים בעולם.

הוא הוסיף: "ראינו את האנטישמיות, כאשר מחבלים תוקפים קהילות יהודיות או כאשר תוקפנים מאיימים על ישראל בהשמדה מוחלטת. זו שבועתי לכם: אנחנו נעמוד מול האנטישמיות. אנחנו נפעל. כנשיא ארה"ב, תמיד אעמוד עם העם היהודי ותמיד אעמוד עם ידידתנו הנהדרת ובעלת בריתנו, מדינת ישראל".