גרגורי ורגאס. שחקן ההגנה הטוב ביותר
גרגורי ורגאס. שחקן ההגנה הטוב ביותרצילום: נמרוד גליקמן, מנהלת הליגה

שנה שניה ברציפות שמנהלת ליגת העל בכדורסל חושפת את אוהדי הכדורסל בישראל לכל מה שחושבים מאמני הליגה הבכירה, החל משאלת מי הקהל הטוב ביותר ועד שאלת מי השחקן הטוב ביותר בליגה.

כל 12 המאמנים קיבלו את אותו השאלון וכולם התפנו מהזמן העמוס שלהם לקראת סיום העונה הסדירה, בכדי לענות ולחשוף מה באמת הם חושבים על הכדורסל בישראל ואת מי באמת היו רוצים לאמן.

היום (שלישי) פרסמו במנהלת הליגה את חלק א' של השאלון, כשמחר צפוי החלק השני להתפרסם. אז מי הקהל הטוב בישראל, מי שחקן ההגנה הטוב ביותר שהצליח להרגיז ומי השחקן הישראלי הטוב ביותר בליגה? על כל אלה ועוד ענו 12 המאמנים.

השומר הטוב ביותר בליגה: בפעם השניה ברציפות זכה שחקנה של מכבי חיפה, גרגורי ורגאס הונצואלי במירב הקולות (4 העונה) ובתואר הנכסף, כשהקדים בשני קולות את טרנס קינזי שחקנה של הפועל ירושלים שכעס מאוד שהגיע רק למקום השני. בחשבון הטוויטר שלו צייץ קינזי כי הוא היה רוצה לראות איזה מאמנים לא בחרו בו וכי יראה להם במשחקים הקרובים על הפרקט את התשובה.

הקהל התומך ביותר: כמו בטבלה, גם כאן הקבוצה המפתיעה היא לא אחרת מאשר הפועל חולון שזכתה בתואר עם חמישה קולות, לא פחות. אל המקום השני הגיעה הפועל ת"א, זוכת העונה שעברה עם ארבעה מאמנים שבחרו בקהל שלהם כתומך ביותר, ואילו קהל אוהדי הפועל ירושלים רק עם שתי קולות. מכבי ת"א? זו הרחק מאחור עם קול אחד בלבד. העונה הרעה מחלחלת גם אל היציעים.

הקלע הכי טוב בליגה: נראה שהבחירה הזו הייתה הקלה ביותר עבור המאמנים, כשאין ספק באשר ליכולתו של אנדרו גאודלוק ממכבי ת"א. האמריקאי שהגיע בקול תרועה רמה אמנם נפצע והחסיר לא מעט משחקים, אך כשהוא משחק - קשה לתפוס אותו מחטיא זריקה. גאודלוק זכה בחמישה קולות והקדים בשניים את אפיק ניסים הוותיק, קפטן הפועל אילת.

הישראלי הטוב ביותר בליגה: מעולם לא הייתה תוצאה כה חד משמעית וקיצונית. לא פחות משבעה מאמנים טענו כי שחקנה המוסלמי של בני הרצליה, כארם משעור הוא הישראלי הטוב ביותר בליגה.

עם 10.4 כדורים חוזרים למשחק, ן-17.3 נקודות למשחק, לא סתם משעור נמצא בראש רשימת המועמדים של שתי הקבוצות הבכירות של הכדורסל הישראלי לעונה הבאה. ילבש צהוב או אדום?

במקום השני - ליאור אליהו עם שני קולות.

השחקן הזר הטוב ביותר: תחרות צמודה בין לנדון מילבורן מאילת וגאדולוק ממכבי ת"א הסתיימה בשיויון 2:2. סטודמאייר זכה רק בקול אחד.

השחקן שעליו כולם ירצו לבנות את הקבוצה: שוב שיוויון 2:2, שוב לנדון מילבורן אחד מהשניים, כשאליו מצטרף כארם משעור.

הבחירה בעונה שעברה, ליאור אליהו, זכה רק בקול אחד בלבד. מלמד על העונה הרעה שעוברת עליו.

ארבע הקבוצות שתעפלנה לפיינל-פור: חולון, אילת ומכבי ת"א זכו במירב הקולות - 10 כ"א. ירושלים במקום השני עם 9 והרצליה מאחור עם 4. בעונה שעברה, אחת התשובות הייתה גם האלופה - מכבי ראשון לציון. האם זה יקרה שוב?

במנהלת ליגת העל בכדורסל אמרו כי הם רוצים להודות "לכלל המאמנים, שללא יוצא מן הכלל התפנו למספר דקות מלוח הזמנים העמוס שלהם ושיתפו פעולה בסבלנות ורצינות אופיינית עם המשאל: עודד קטש, דן שמיר, איינארס בגאצקיס, מיקי גורקה, סימונה פיאניג'אני, עופר רחימי, שמוליק ברנר, אריק אלפסי, רמי הדר, מאיר טפירו, אריאל בית הלחמי ואלעד חסין".